...


Jag är i chocktillstånd just nu. Jag kan inte riktigt fatta vad som har hänt. Jag var hemma från skolan de första timmarna idag, kom till skolan till halv två för att skriva religionsprov de två sista timmarna. Då berättar Anna att Sandra, vår vän, ligger på intensiven på sjukhuset, på lördagkväll hade hennes hjärta stannat. Jag kan inte begripa, en olycka skulle också varit hemskt, men det är ändå något som händer, ofta. Men att en tjej som är 17 år får hjärtstillestånd, bara sådär. Inget speciellt hade hänt, hjärtat hade bara stannat. Sandra är en väldigt bra vän till mig, vi äter nästan varje dag lunch tillsammans i skolan, också tillsammans med Sofia, Elisa och Anna. Vi umgås varje dag i skolan, vi pratar och skrattar varje dag i skolan. Hon var en av dem jag var tillsammans med i Schweiz. Jag tycker väldigt väldigt mycket om henne. Som ni förstår så står hon rätt nära mig och jag kan bara inte förstå. Hon var på en klassträff, med sina klasskamrater från högstadiet, det gick inte speciellt vilt till, hon var inte ens berusad, men plötsligt faller hon bara till golvet. Ambulansen kom inom några minuter..vad jag vet nu ligger hon nerkyld på intensiven..och jag har fortfarande inte fattat vad som hänt. Det händer så snabbt, på några sekunder kan allt vändas upp och ner. En av mina kompisar, en 17 årig flicka som är en av de spralligaste och mest livfyllda personer jag vet har fått hjärtstillestånd bara sådär, en vanlig lördagkväll när hon mådde alldeles utmärkt.

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag håller tummarna allt vad jag kan för att hon klarar sig! kram på dig

2008-12-01 @ 19:21:51
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack <3

2008-12-02 @ 18:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0