Hemma igen och ännu en skolvecka har gått

Snart kommer ett låångt inlägg om min resa till och vistelse hos Krille, men jag behöver mer tid än jag har nu till att skriva det!

Nu borde jag sitta och räkna matteuppgifter inför provet på tisdag och endast kolla facit på internet men nu släpper jag tyvärr efter lite på mitt självdiciplin..i vanliga fall när det gäller studier är jag väldigt självdiciplinerad, så få inte fel bild av mej nu ;)
Men att sitta och räkna ut med vilken sannolikhet man får "en jättevåffla med hallonsylt" om 59% av kioskerna säljer hallonsylt tsm med våfflorna och 29% av kioskerna säljer jättevåfflor, vidare säljer 40% av de kiosker som säljer jättevåfflor även hallonsylt, och man går till en slumpmässigt vald våffelkiosk. Det behöver man väl inte veta?? Ursäkta jo d behöver man för å skriva provet på tisdag....

Idag är det annars fredag vilket är väldigt skönt! Vädret är inte lika skönt, d regnar å blåser. Det är mysigt om man är inne men jag höll på å skicka mitt paraply till helvetet när jag gick till och från bibban idag. Paraplyt blåste in och ut och gick helt sönder, mitt hår blev helt blött och m.h.a sprayen blev det klibbigt å hårt. Jag ska köpa ett nytt paraply.

Höstlovsplaner

Mina höslovplaner ser ut såhäär; Åka till min älskling som just nu befinner sej på Åland!! Åhh det kommer bli så härligt!

På Onsdag kväll är det packning och förberedelser som gäller. Sen På Torsdag morgon kl 06.20 går mitt direkt tåg till Helsingfors! Så kommer jag fram till Helsingfors ungefär 11.00. Då står Kristian och väntar på mej vid stationen i Hesa. Sen tillbringar vi hela dagen i Hesa tillsammans med massor av shopping (Gina Tricot!! och många andra härliga affärer förstås ;) ) och ätbart. Sen hämtar vi vår packning från tågstationen och går till hamnen, och därifrån åker vi med Viking Line till Åland, färjan går 17.30 från Hesa. Så har vi en mysig kväll och natt på färjan, ska köpa massor av godis i taxfreen å sen stoppa i oss i vår stora mysiga hytt!
Sen anländer vi till Åland mot morgonen nån gång åså myser vi resten av höstlovet där! ^^

Hemresan sker Söndag kväll och då åker jag med Viking Line tillbaka till Hesa och sen tar jag Tåg till Seinäjoki och sen därifrån hem till Vasa. Så e jag hemma Måndag kväll.

Längtar ^^

Älskling

Jo ja har inte skrivit på ett tag nu igen. Älskling var ju hos mej en vecka för en tid sen. Vi hade det alldeles alldeles underbart ^^ Fast det inte var sommar, varmt och sol som förra gången så var det ändå lika mysigt hihi. Jag tänker inte försöka beskriva å berätta så mycket hur vi hade det för det jag kan inte få någon annan att förstå. Jag säger att det var underbart, men ni skulle ändå inte förstå känslan, för underbart räcker inte, jag kan inte förklara med ord. Så därför så kommer jag att berätta fakta ist, vad vi gjorde =)

Jag hade som sagt personlig chaufför till och från skolan varje dag, vilket kändes väldigt lyxigt. Förutom Fredagen för då var jag "sjuk", kärlekssjuk alltså så jag var tvungen att stanna hemma. Onsdagskvällen var vi hemma hos mej, var ute i stallet en sväng och hade ut Odin på en liten ridtur, vi åt chokladmuffins som jag bakat och en middag med mina föräldrar. (Vissa detaljer utelämnas faktiskt p.g.a för unga läsare)
Nästa dag efter skolan åkte vi å handla mat till helgen. Åt en god middag när vi kom hem och sen packade vi mat och annat och åkte till villan. Där spenderade vi Torsdag kväll med allt möjligt skoj och allt möjligt gott. Vi spenderade även natten där..Fredag var en myys och ta det lugnt dag, med lång frukost, och lång lunch med pizza. Senare åkte vi från villan å handlade mer än 1 kg lösgodis, mums hihi. Vi åkte tillbaka till kvällen. Vi gjorde tacos och åt, blev väldigt gott! .................................................................. och sen gick vi i bastun ^^
Kvällen avslutades med film, chips, godis och mys i soffan ^^
Lördagen åkte vi in till stan och åt lunch hos wook-tanten, vi gick i några affärer och inhandlade oxå NHL 2007 till PS2.
Till kvällen åkte vi igen till villan. Där spelade vi massa matcher nhl, Sverige-Finland of course ;) vi sjöng singstar och vi övade oxå lite biljard tills Mikaela och Eff skulle komma så att vi säkert skulle vinna när vi skulle utmana dem hihi. Mikaela å Eff kom alltså och hälsade på, vi spelade biljard, vi vann en gång och de vann en gång. Sen grillade vi korv och värmde resten tacos från föregående kväll åså hade vi en riktit trevlig parmiddag som innehöll massor med sexskämt^^
Sen blev det godis och skräckfilm ända tills Mikaela å Eff åkte hem igen. Vi avslutade kvällen med chokladmuffins och mys i soffan.
Söndag grillade vi kött o majs o gjorde klyftpotatis, det blev så gott! Mannen fick sköta grillen, säkert därför ;)
Sen blev det städning å diskning innan vi åkte hem. Hemma fick vi en goood middag med efterrätt och sen bar det iväg till stan för bio. Vi kollade på Thropic Tunder som var riktigt bra, och åt en massa popcorn i mörkret ^^ *hög mysfaktor*
Måndag var det ju skola för mej, men älskling trivdes nog väldigt bra hemma i min säng och med pannkakor som mamma gjort! Måndagen mös vi bara med pizza efter skolan, god middag igen, massa nhl spelande (så kul!), film, godis å mer muffins!
Tisdagen gick vi på Arnold's och åt munk och drack smoothies å varm choklad. Sen var det packning, en film och härlig middag.

Sååå, och som sagt..nu har jag ju faktiskt utelämnat en heeel deeel, men men ;)

Oooj

Konstigt. När jag är aktiv här har jag ungefär 3 unika besökare varje dag, ibland 2. Men nu den senaste veckan när jag inte skrivit något har jag haft 4,4,5,7,6,5 unika haha hur kan det komma sig? O.o