Äntligen en sommardag!

Äntligen har de varit en riktig sommardag med värme å sol! Även fast regn oxå hör till sommarn så känns d ändå mest somrigt när himlen är klarblå! =)

Har stigit upp tidigt de senaste darna när Ruben å Berit varit här å d gjorde jag oxå idag, 8 steg ja upp, tidigt för mej ;) Men skönt å stiga upp så tidigt när man väl har kommit sej upp! Först åt vi en lyxig frukost å sen följde jag med Ruben och Taggen på en ganska  lång promenad upp mot skogen. Skönt å va ute så tidigt på morgonen ^^ När vi kom tillbaka grävde Berit å jag lite mask som vi skulle ha med till villan och vi hittade nog en hel del. När vi var klara med maskgrävningen stkte jag ägg till pyttipannan som vi skulle äta tills lunch. Mums! Sen åkte vi å handlade lite godis och smått innan vi sen ungefär halv 1 åkte iväg till villan!

När vi kom dit blev Taggen alldeles vild för han älskar att bada å simma! Å han gillar när man kastar pinnar ut i vattnrt som han får hämta. Han skulle nog bada en hel dag om han fick men då skulle han inte kunnna gå nästa dag av alla träningsvärk. Så vi tog några gmla vedträn å när han såg det var han i full gång! Hoppa å skutta å ner i vattnet med en gång å simma simma simma! Han va så duktig! :D Senare på dagen prövade Berit, mamma å jag vår fiskelycka vid bryggan och vi drog faktiskt upp några abborrar å mörtar som skall bli kattmat. Efteråt lekte jag lite till med Taggen. Kastade pinnar i vattnet å så sprang vi å jagade varann åså  fick han leta pinnar mellan tuvor å stenar, han e en så snäll hund å han älskar verkligen å leka :D Sen när vi slutade å han kom till mej å ja sa "sitt" satte han sej snällt ner vid mina fötter, verkligen snäll =)
Mot kvällen kom farfar ut och Berit som har varit kock men nu är pensionär gjorde mat, gissa om d var gott! Vi fick potatigratäng åså nåt grillat kött som var underbart gott! Plus lite lyxiga sallder å sånt småt å gott ^^ Å d va så fint väder så vi kunde sitta ute på altanen å äta, mysigt värre ^^
När vi var mätta metade vi lite till å drog opp ännu lite flera fiskar. Sen blev d glass, choklabanan glass! Å kex å bullar hihi ^^ Å innan vi åkte hem spelade Berit, mamma å jag lite kinshack som vi alltid brukar göra när do e här, ja vnn båda gångerna ;)
Å nu har vi nyss spelat kort, mamma Berit å jag å jisses vad kul d var å jisses va vi skrattade, otroligt att ett kortspel kan få en å skratta så :D

Gonatt!

Kommentarer
Postat av: leia

här är minsann solen bara fram högst 10 minuter i sträck:( den där brännan får nog vänta till nästa år....tyvärr:)



kram maja


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0