Biverkningar


Fredagens morgon var en ganska tuff morgon. Jag vaknade halv åtta och var tvungen att genast ta mej ur sängen till köket, sleva i mej en youghurt utan att kräkas innan ja kunde ta två väldigt starka värktabletter. Jag la mej igen och låg i en kvart. Eftersom jag hade vaknat när värken precis börjat så hade den inte hunnit urarta och skulle nog inte hinna det heller innan medicinen började värka. Mamma å jag skulle in till stan den morgonen så efter en kvart i sängen tog ja mej ner till duschen och när jag var klar upp igen. När jag kom upp hade mamma rostat bröd till mej för att ja skulle få lite näring i mej för att orka bättre plus att värkmedicinen inte skulle slå ner mej helt. Men det var för sent. När jag satte mej vid bordet hade jag inte så ont mer men hela jag skakade. När jag tog tag i rostbrödet å skulle bre på smör skakade mina händer så ja knappt fick på smöret. Å när ja skulle föra brödet till munnen var det nätt å jämt så ja fick en tugga. När jag skulle svälja min andra omgång bröd kände jag hur ja fick en stor klump i halsen å jag visste att ja inte kunde äta mer för då skulle det gå på tok. Jag steg upp å skulle gå å dricka lite vatten när ja fick så svindel att ja fick lägga mej ner. Där låg jag i en halvtimme å sen fick ja ner ett äpple. Efter det var biverkningarna som bortblåsta och mamma och jag kunde åka till stan.



Kommentarer
Postat av: mikaela

jag lider me dej =/

2008-06-25 @ 14:46:08
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0