Såpigt värre

Idag har jag verkligen fått mycket gjort! Även fast jag sov rätt länge.. ^^
Först körde jag lite bil för andra gången i hela mitt liv. Det gick faktiskt riktigt bra! Nu har jag lärt mej att växla å iaf få i ettans, tvåans växel och backen (ta i trä) ;)
På eftermiddagen tog ja på mej stallskläderna. Jag tvättade både Tindra och Dimma vilket kanske tog en å en halv timme. Men dom var jätte duktiga! Dom bara stod å njöt av all såpa å varm vatten som rann över kroppen. Ja, massor av såpa faktiskt, å vi använder för d mesta tallsåpa när vi tvättar hästarna så d doftade väldigt gott oxå ^^ Men rena å blanka blev dom! Även om Dimma ungefär en halvtimme efteråt rullade sej i torven i boxen....men tro d eller ej hon va ändå blank efteråt ;)
När dom va nöjda å glada så tog ja ut ett av varmbloden, King Somolli och ryktade honom ordentligt. Han blev skinande blank och jag blev ist grå å dammig ^^
Senare när Tindra torkat tog jag ut henne på en promenad, hon va väldigt pigg så vi halvsprang nästan hela tiden, men roligt när dom e pigga å på bra humör! :D
När jag va klar me allt de här va ja så trött så ja gick in och bakade en chokladpaj som mamma å hennes väninna ska ha imonkväll. Och imorgon ska ja baka en till chokladpaj som ja ska ha med till vår tjejjkväll imon =)
Ist för å ta en smakbit av choklapajen (som jag nog var vädligt frestad att göra) fick vi jordgubbar å glass till efterätt, mums!!

Ikv red jag på Odin som va lika snäll som vanligt :) Men stackarn va lite rädd när d blåste så hårt och löven vände sej andra vägen så dom blev vita (vissa träds löv e ju vita på undersidan). Så han va väldigt nervös och hoppig och försökte komma iväg från dom hemska löven genom att trippa på tårna och göra sej beredd att fly men han lydde ändå när jag höll honom, duktig pojke. Så efter idag är ja ännu lite starkare i armarna eftersom han är så otroligt stark :D Men jag är väldigt stolt över honom för han gjorde ändå sitt bästa trots att han var rädd. Så efteråt fick han massor med knäckebröd ^^

Och vad är en sommar utan en riktigt bra deckare, så när jag kom in tog ja en dusch och kollade på Morden i Midsomer ^^

Efter ridturen väntandes på nåt lite extra smaskigt som belöning vilket blev knäckebröd ^^ Och det våta och smutsiga golvet e bevis på att Dimma har blivit tvättad där för några timmar sen ;) (Dimma  vågar int va i tvättboxen där vi tvättar dom flesta så därför tvättar ja henne i stallgången)
Odin efter ridturen väntandes på något extra gott som belöning, vilket då blev knäckebröd ^^
Det våta å smutsiga golvet vittnar oxå om att Dimma blivit tvättad där tidigare på dagen ;) (Dimma vågar int gå in i tvättboxen där vi oftast tvättar dom andra så därför tvättar ja henne i stallgången)

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag borde börja öva på det där med bilkörning host host

2008-06-25 @ 12:48:57
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0