Gårdagen, hälsogranskning


Hejj hejj. Hann inte skriva nåt igår för hade att religionsprov att läsa på, matteuppgifter att göra, 4 a,b,c o d uppgifter till biologi om mitos och meios, en halv sida ord i engelska och en övning men jag är väldigt stolt över mej själv för hann med allting utan att slarva! God planering och maximalt tidsutnyttjande är hemligheten ;)

Gårdagen innehöll oxå en hälsogranskning. Snälla skolsyster mätte mig: Jag hade blivit en halv cm längre hihi, nu är jag alltså 156½ men jag är stolt kortis. Hon vägde mig oxå: Jag vägda 46 kg så hon konstaterade glatt att jag var "passligt slank", inte för smal och inte för tjock enligt mitt BMI.
Hon tog mitt blodtryck vilket var bra, hon stack mig i fingret och mitt HB-värde var bra.
Hon kollade min hörsel och min syn. Min hörsel var perfekt och min syn var perfekt.
Jag fick fylla i ett papper om hur jag mådde psykiskt, jag fick noll poäng vilket betyder att jag mår helt umärkt psykiskt.
Hon frågade mig om mina intressen och vad jag gör på fritiden. Hon lärde sig mer om bl.a hästar och ridning. 
En helt lyckad hälsogranskning alltså och sjuksyster var jätte trevlig! =)

Kommentarer
Postat av: mikaela

hah, undrar hur det skulle gå om jag skulle åka på hälsogranskning ;)

2008-09-14 @ 19:18:14
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0