Mysig ridtur







Ikv har jag haft en mysig ridtur på Odin barbacka, vi tog en tur mellan sädesfälten och gick ut till bäcken två gånger och sen tillbaka. Mamma följde oxå med och motionerade. Redan klockan åtta när vi red ut hade det börjat skymma(!) så därför red vi inte över bäcken och vidare för Odin kan vara lite på sin vakt och hoppa till om han tror han ser någon skugga när det är skymt. Det går hur bra som helst i hage och på ridbana fast det är hel mörkt med endast en strålkastare eller lampa som lyser upp vissa områden. Men det är lite annorlunda när han ska ut i det fria.
Men jag förstår honom. Jag är oxå lite nervösare om jag ska gå någonstans när det är mörkt och börjat skymma. Men iaf idag var han jätte lugn å snäll! I och för sig så var det en tid sen jag red ut i skymning så det kanske bara var i början när han inte var van vid miljön som han betedde sej så =)

Ikv ska ja va uppe länge eftersom jag har sovmorgon imorgon! Härligt!

Sov sött alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0