Trevligt besök hos farfar


Ikv har jag gjort en trevligt besök hos min farfar. Jag gick dit med några liter lingon som jag plockat och lite persilja ur grönsakslandet. Han blev jätte glad! Så jag fick godis av honom och en liten skål som han snickrat. Den var jätte fin, han är en mästare på snickeri och har snickrat så länge jag kan minnas, han har t.om en egen snickarbod.
Så där satt jag och vi pratade om allt möjligt, och när jag berättade om vår stundande klassresa fick jag reda på att han varit i Polen i Krakow och besökt bl.a. Auschwitz. Så berättade han hur det var där och vad han sett och sånt, det var jätte mysigt att sitta och lyssna och få reda på såna saker. Han är ju trots allt 93 år så han har ju hunnit vara med om mycket men han är ändå helt klar i huvudet och bor ensam och kör bil, det tycker jag är häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0