Massor av händelser


Sen jag kom hem från Stockholm har det hänt mycket! Den första veckan var det förberedelser inför att Dimma och TIndra skulle åka till Helsigby för inridning. Vi lånade en hästtransport av en god vän, körde dit hö och tittade lite på hagar och stall. Sen kom dagen när vi skulle lasta in dem i transporten och köra dit dem. Vi var lite oroliga för hur svårt det kanske skulle bli att få in Dimma i transporten, eftersom hon aldrig hade sett någon sån i hela sitt liv, men det gick bra! Tindra gick in direkt och stod jätte snällt hela vägen. Dimma tvekade en stund men med lite havre som vi lockade med så kom hon till slut. Hela vägen stod dom tysta, snälla och åt hö. Nu har dom varit där i 6 veckor. Tindra började ju bocka när hon var 4 år och skulle ridas in, hon gick på som en gungstol tills ryttaren flög av. Då bestämde vi att ta ett föl av henne för att hon kanske skulle bli lugnare. Nu har det gått 6 år och ingen har ridit på henne, jag har jobbat en hel del med henne från marken och hon har blivit jätte duktig med lydnad och allt sånt! Så det var väldigt spännande att se hur det skulle gå för henne...men nu kan jag berätta en sak, hon bockar inte mer! Dom har ridit henne en massa med sadel och utan sadel, med annan häst med och ensamma på vägen. Hon går jätte snällt och lyder jätte bra! Ett mirakel! *peppar peppar* Så nu har vi en teori varför hon bockade förut, förut märkte vi att hennes bakben låste sig när hon stod stilla och skulle börja gå, vi tror hon fick så ont i dem när man började rida att hon började bocka. Men nu på flera år har vi inte märkt nåt i bakbenen så det kan hänga ihop. Så Tindra ska jag provrida om 1½ vecka och om det går bra tar vi hem henne *peppar peppar*. Dimma är däremot en annan historia, hon har ju ingen någonsin ridit på, hon skall ju inridas från grunden, och hon har en väldigt stark egen vilja. Hon kommer nog att få stanna kvar där i några veckor till innan hon blir en bra ridhäst. Men framsteg gör hon varje dag.

Så har jag haft två 18-års kalas/fester. Ett för Emma, Malin, Ciino och Pia. Jag fick bl.a. en kuvertväska, en mössa, örhängen, hjärtstekpanna så man kan göra hjärtplättar, sanning&konsekvens kortlek, skräckfilm och en bok. Det andra var för Linda, Mikaela och Sara. Av dem fick jag en jätte vackert armband från Pilgrim.

Jag har också sett två filmer på bio. En shopaholics bekännelser som jag även läst de tre första böckerna av och sen Marley&Me. Marley&Me är ju också baserad på en bok, den läste jag innan jag såg filmen. Och boken är i sin tur baserad på en sann historia som John Grogan, huvudpersonen i boken/filmen, började skriva när deras älskade hund Marley dog. Marley&Me har blivit en av mina absoluta favoritböcker och min favoritfilm tillsammans med P.S. I love you. Marley&Me är en underbar film och bok som är värd att se och läsa.

Det har även varit en konvent, frivillig maskeradkonvent, där jag klädde ut mej till en svart och går kissemiss med öron och svans. Ello var pirat, Soffi var sjöman och Pytti var sig själv. Det fanns även vädligt läskiga typer som hade klätt ut sej med gamla gasmasker...*ryser*

Å har det varit Påsklov, Soffi hade 18-årskalas på Skärtorsdagen. Vi fick mat, grönsakspaj och sallad, den var god! Så sjöng vi Sing Star, kollade en romantisk komedi och åt godis, choklad, chips och vindruvor....och sist men inte minst en läcker marängtårta med kinuski.

Hinner int med mer nu, men det kommer mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0