Första skoldagen och första dagen som ABI


Nu är jag en stor och gammal trea, en ABI som får sitta i ABI-sofforna och känna sig viktig. Fast vi har ju faktiskt suttit där sen förra årets treor lämnade skolan i vintras, men ändå, då var vi inte RIKTIGA ABIS, nu är vi däremot det!

Skoldagen började med att treorna och tvåorna samlades i aulan, och tittade på alla nya ettor när de kom in klassvis och satte sig. Usch vad uttittade de måste ha känt sig. Sen var det lite allmän info om allt möjligt mellan himmel och jord, det kändes faktiskt helt okej att vara tillbaka. Såklart det är skönare med sommarlov och man har mer tid till annat. Men vi har ändå en trevlig stämning i hela skolan som gör det så mycket roligare att vara där, alla känner alla liksom, det blir inte sådär kallt och opersonligt trist.
Dagen fortsatte iaf med att vi fick våra läseordningar och lite mer info på det. Sen var det matdags och vi fick färsk och saftig melon, i massor! Lyx!
Första riktiga timmen kom efter maten, och det var modde 10, med Britt, hon är för söt den damen. Efter den moddetimmen hade jag hål, så då åkte jag hem! Så nu har jag ätit en pizza och tänkte städa mitt rum och sen gå ut och plocka lite vinbär åt mamma. ^^

Ikväll skall jag dessutom uppdatera det jag inte hunnit med under sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0