Somrig bärplockning


Jag skall aldeles snart lägga mej e jätte trött. Idag har jag varit ute i solen heeela dagen och plockat bär hos Pia, det var jätte härligt! Gå där i hettan i bikini och plocka exotiska bär och tjäna pengar, det kändes typ som ja va i Frankrike och plockade vindruvor, brun blev jag och massor plockade jag och mycket rikare blev jag! Var där från 10 till 5 och plockade måånga askar fulla. Som sällskap hade jag en hel del getingar men alla var snälla och endast nosade på mej *peppar peppar ta i trä*. På eftermiddagen gjorde Pia mej sällskap en stund, vilket var trevligt ^^.  Ikv har jag tagit en härlig sommartur på Odin, han har nästan blivit frisk nu efter att ha haft feber, men vi tog det rätt lugnt, red några varv mellan havrefälten och njöt av solen och värmen. Efteråt behövde hästarnas vatten i gräshagarna fyllas på och medan ja väntade på att hinkarna skulle bli fulla plockade jag en bukett blommor i grönsakslandet. När jag kom in kräp jag ihop i soffan med en bok, en chokladkaka och Tåssan. Nu har jag ätit några goda smörgåsar och skall ta och sova!

Kommentarer
Postat av: mikaela

sounds like tåssan is food

2009-08-04 @ 21:23:54
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0