En dag full av bilkörning


Idag känns det som att jag kört bil hela dagen! Först 08.30 skulle jag och en annan tjej med läraren ut till halkbanan och göra diverse övningar. Hon körde till halkbanan och gjorde övningarna, sen körde jag övningarna och körde från halkbanan. Jag hade rätt tur som körde efter henne, för då visste jag ju precis hur jag skulle göra och vad som skulle hända, det var ju rätt roligt att sitta i baksätet oxå. Vi var där ungefär 2½ timme och det var faktiskt riktigt spännande att köra 50 km/h i en snäv kurva täckt av is, fast det sög otroligt i magen att komma i så hög fart i en snäv kurva, uuuh, riktigt som det gör när man åker nåt på ett nöjesfält, plus att det tog emot att inte lätta på gasen i kurvan, nä bara gasa på! Haha, men bra gick det och vi lärde oss att även en liten fartökning kan sabba kontrollen helt när det är halt. Några roliga och lärorika timmar alltså.
I skolan hade jag bara 1½ timme innan det var dags för körlektion! Körde i stan även denna gång, plus att han frågade var vi brukar handla mycket så då fick jag köra in till Citymarket och parkera där. Det är ju bra att ha vart där dit man ofta kommer att köra själv sen!

Nu ska jag ta å städa inför fest och kalas till helgen!

Kommentarer
Postat av: mikaela

låter verkligen så ;) kapitel 2 kommer inom kort!



halkbanan var skoj, krockade du med dockan? jag har ännu inte vågat mig ner i någon källare :S är lite rädd att jag inte vågar köra upp igen...

2009-02-02 @ 19:40:16
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0