Födelsedagsfesten i fredags!


Det har hänt så mycket så därför har jag ju inte hunnit skriva och berätta om allt som hänt, och därför ska jag göra d nu!

På fredag hade jag födelsedagsfest för Pytti, Ello och Soffi. Jag tycker d är bättre me lite mindre födelsedagsfest för då hinner man umgås bättre med alla, så därför ska jag dela upp mina kalas lite. För att ta det från början, hela fredagen i skolan tisslades det och tasslades det, iof hade det tisslats och tasslats hela veckan men speciellt på fredag! Det var väldigt spännande...nåja efter skolan kom Pytti, Ello och Soffi direkt hem till mej, för dom skulle få rida på Odin! Pytti rider på fritiden men Ello och Soffi har bara ridit nån gång i hela sitt liv och aldrig på en islandshäst så då tyckte Pytti och jag att det var dags för dem att pröva! De fick hjälpa till med ryktning och sadling och sånt, dom tyckte det var vädligt roligt! JA det var oxå väldigt rolig att se på när dom gjorde allt möjligt..missförstå mej rätt dom var duktiga! Sen var det dags för ridningen då, först gick jag bredvid men Odin verkade rätt lugn så jag lät dem rida själv efter en stund. Dom fick oxå trava och tölta lite, dom tyckte det var så otroligt roligt och spännande och dom tyckte Odin var så lugn och lydig. Efteråt bara lyste det om dem!

När Odin fått massor av knäckebröd och morötter för att han varit så duktig gick vi in och fixade oss fina för fest. Pytti hade köpt ballonger som vi blåste upp och serpentiner som vi blåste uuut. Vi hjälptes åt att ta fram allt smågott som jag förberett; choklad, godis, chips och nötter. Till sist kom bålen fram! När vi var klara var det födelsedagsparty så det bara lyste om det! Då äntligen fick jag mina presenter!! Av Pytti fick jag en flaska med smultronlikör och en liten sprite att blanda med, plus ett jätte fint kort som hon gjort med några bilder från Schweiz på mej, Pytti och Sandra. Av Soffi och Ello fick jag sex stycken snapsglas från Leonardo. Så nu har jag såna oxå!

Vi åt massvis med smågott och sjöng massvis med singstar. Vi hade lag och sjöng sånadär lagtävlingar med olika moment, d var skitkul! Först hade vi tävling med 80s, sen Anthems, sen Rock Ballads och sist men inte minst ABBA! Vi sjöng så taket nästan lyfte. Tycker lite synd om katterna som var hemma men de gick och la sej långt från allt oljud, tur för mamma och pappa som var vid villan. När vi var utsjungna var det dags för tårtan som jag gjort! Det var marängbottnar med jordgubbsgrädde, persikor, banan och godis, browniesen som jag bakat smakades det oxå av.
Efter allt detta var alla proppmätta. Då sjöngs det lite till och sen åt vi smörgåskex och smältost! Ett riktigt lyckat party var det! 

jhjk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0