Min 18-års dag!

Min 18-års dag blev jätte lyckad!
Väcktes tiotiden på morgonen av mamma som kom med en frukostbricka med allt möjligt på och presenter. Sammy och Kitty ville förstås oxå vara med och öppna presenter. Åt frukost och öppnade presenter i en timme kanske, fick massor av fint och sånt som jag önskat mej! Jag fick en väggklocka från IN, en riktigt snygg väska, en ny toalettväska med Hello Kitty som jag älskar(!), choklad, ett par silverörhängen, en kofta till våren/sommarn och ja sen är ju bilen som står i garaget en 18-års present ;) Tack mamma och pappa för dom fina presenterna.
Dessutom så fanns det en liten överraskning i Vasabladet! Mina busiga kompisar, Ciino, Malin, Emma, Soffi, Pytti, Ello och Sandra hade lagt in en grattishälsning till mej med bild och allt! Som tur var, så var bilden rätt okej haha.
När jag gått upp så tillbringade jag lite tid i stallet med isisarna, skulle jag inte gjort det så skulle inte min födelsedag varit fulländad, det hör till för mej. Hela dagen morrade min telefon av massor av meddelanden. På eftermiddagen gjorde jag mej fin och så åkte vi in till stan för att äta god mat på Amarillo! Det var jätte mysigt och snyggt när dom renoverat. Som aptitretare medan vi väntade på maten fick vi tacos och tacosås till, mumsiigt. Sen som huvudrätt åt jag välstekt entrecoté(griskött), grillad majs, någon rödvins och nåt annat sås, olika färger grillade bönor och jätte god potatis som jag inte minns namnet på, såg ut som stekta lite men va inte de. Iaf så var det super gott! Blev jätte mätt, men orkade ändå med efterätt, och till efterätt tog jag en blueberry muffin med glass och jordgubbsås! AAAaaaa, d va underbart gott! Mamma tog nå glass av nåt slag och fick lika mycket glass som mat på ett fat så stort som middagsfat!
På kvällen hade vi släktkalas med bullar, kex, gräddtårta och senare skink och broccolipaj! Av faster å hennes man fick jag en härlig saltlampa, av moster å hennes man ett par stickade tofflor för mina kalla fötter och av min kusin fick jag några keramik muggar och grejjer till en serie jag samlar på.

Gissa om jag var alldeles slut när dagen och kvällen var slut! Nöjd och glad gick jag till sängs och somnade...

Har flera kompiskalasfester kvar och presenter, och dessutom ska ju jag och Kristian fira nästa gång vi träffas, då får jag även min present, spännande ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0