Nu är jag 18 år!!!


Ja, nu är jag på riktigt 18 år! Det är ju massor som är nytt eftersom jag är 18 men det känns inte annorlunda, jag hade typ förväntat mej att det skulle kännas helt annorlunda i kroppen, haha hur skulle d kunna göra d? Men iaf så kännds det bra att vara 18. Det var faktiskt inget fel med att vara 17 heller, och 18 är lika bra tycker jag. Nu ska vi se lite vad jag får göra...

-Jag får ta körkort och köra bil
-Jag får gå på krogar, pubar och klubbar
-Jag får köpa alkoholhaltiga drycker
-Jag får ge blod
-Jag får rösta i val av olika slag

Hmm vad annat får jag göra..? Det där var rätt mycket i och för sig...ännu har jag faktiskt inte prövat på något av det där ännu, men jag ska minsann! Kört bil har jag såklart gjort men bara i körskolan, jag har ju inte fått ta körkort ännu och köra själv ännu. Jag ska ta å göra en lista och pricka av när jag gjort något av detta! Allt ska provas! Fast jag hatar att ta blodprov men det är inte värre än att någon dör för att blod inte finns att få.

Kommentarer
Postat av: mikaela

man får inte donera blod om man väger under 50 kg annars..

2009-02-15 @ 17:51:18
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0