Äntligen fredag


Nu är det äntligen fredag! Nu ska jag slappna av. Igår var en väldigt händelserik dag som sagt, även fast jag bara hade tre timmar i skolan. Började 10.30 och slutade 13.20. Efter skolan hade jag min andra körlektion! Först så fick jag köra lite i utkanten av stan med en hel del korsningar och större vägar. Sen körde vi in till stan och åkte genom stan hem. Det var massor att tänka på och jag blev lite förvirrad av allt, jag menar, jag kan ju trafikreglerna, jag kan ju säga när jag sitter brevid mamma när hon kör att ja här måste vi väja för den och den och här måste vi byta fil och dedär trafikmärket säger så och så, jag kan allt d där, men d blir en helt annan sak när man sitter vid ratten! Men jag är ändå riktigt nöjd med hur d gick, och sen när jag får in vanan kommer d nog gå som d ska! Efteråt när vi kommit tillbaka och hade parkerat sa min lärare:

-Ja nu har du varit och kört i stan för första gången Petra
-Jaaaaaa *SUCK*
-Jaa haha, du suckar, men d e inget konstigt, d e int så lätt första gången men du ska nog va nöjd för du va duktig om man tänker på att d va första gången

När han sagt d kändes d ännu bättre ^^

När jag kört klart bokade jag in resten körlektioner plus teoriprovet, sen gick jag till biblioteket och gjorde läxor medan jag väntade på att teoritimmen skulle börja. Det var massor med nya som börjat, bl.a Ciino, så rummet var hel fullt.

Hem kom jag mot sju tiden, och innan jag la mej skrev jag klart om de 21 filosoferna, lämnade in det idag och nu känns d väldigt skönt att ha det undan iaf!

Nu ska jag damsuga! Ha en skön kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0