Första skoldagen för i år+övningskörning


Nu är jag hemma från årets första skoldag. Känns inte sådär jätte roligt att börja igen eftersom det betyder tidiga morgnar, vilket jag hatar! Men men, bra är iaf att jag har en väldigt skön period med massor av håltimmar!!! Måndag slutar ja redan 12, onsdag börjar jag först halv 11, torsdag har jag bara tre timmar, för jag börjar halv 11 och slutar 20 över 1. Plus att jag har en håltimme i mitten på varje dag förutom torsdag...otroligt skönt...

Idag var jag oxå på min första övningskörning när jag hade håltimme i morse. Det gick faktiskt riktigt bra, och det tyckte läraren med ;) Men jag har ju faktiskt övat rätt mycket hemma även om det var i somras så det är en tid sen...men vi får väl se om det går lika bra när jag skall in till stan för att köra..hjälp..idag övade vi mest på mindre vägar och att starta i backe, det blir lite mer trafik och saker att hålla reda på sen inne i stan..men det ska nog gå bra det med! Sen är det skönt att jag får börja övningsköra nu när det är halt och snö på vägarna så att jag lär mej att hantera det! Även fast det kanske inte sen när jag fått körkortet är så bra att vara nybörjare och köra när det är halt..

Nu borde jag läsa mina läxor, jag har ju faktiskt inte så många, bara tre stycken, det är inte mycket mot om ja skulle ha full period men ändå känns det lite segt...fast det som är roligt är att jag har biologi denna period, så om ja börjar med att läsa på det ska det nog gå bra..

Kommentarer
Postat av: mikaela

måndagar slutar du en timme innan jag börjar ;)

duktig flicka :) måste hålla med att det är jättebra att övningsköra när det är halt och jobbigt före (nog för att jag började när det ännu var bart, men jag hann ju köra ganska mycket på is också) eftersom man då har det redan 'intränat'. det är MASSOR att tänka på när man ska köra i stan, det kommer cyklister här och fotgängare där, de som kör rakt får köra före dig när du ska göra vänstersväng och du åker på grönt och inte grön pil, där får du inte gruppera för där är det spärrlinje, vänstra kanten när du åker in på en enkelriktad gata, se efter en cyklist kommer, backstart med en tutande (jag råkade inte ut för det faktiskt) bilkö efter dig.... OCH SÅ VIDARE... ;) .. men man lär sig, det kommer till en viss gräns då det börjar gå av sig själv, nu flyter allt på ganska bra för mig och jag märker att jag kan sitta och tänka på annat än de där förbaskade trafikreglerna, men ändå inte bryta dem ;) lycka till i fortsättningen också!

2009-01-07 @ 21:06:57
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: mikaela

det är någon bugg här på blogg.se idag, så kommentarfunktionen vill inte riktigt som den ska, men den första kommentaren ska jättemycket BORT! radera den är du snäll ^^

2009-01-07 @ 21:10:05
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0