Hemmadag


Istället för att sitta på samhällstimme just nu sitter jag hemma i min säng. Mådde alldeles för dåligt för att gå till skolan idag, men känns mycket bättre nu när jag tagit en av mina superduperstarka värktabletter med en varningstriangel på. Tack vare dem fick jag en sköön djuuup sömn oxå! Men nu kan jag inte ta någon till eftersom man inte får köra bil med dom..och jag skall nämligen köra bil idag. Jag förstår att folk kan bli beroende av såna där tabletter för man får en verkligt skön känsla när man tagit en! Och sen somnar man, och sömnen är så otrolig mjuk och skön, härligare än vanlig sömn! Men usch nä, jag hade inte tänkt bli beroende...

Det hände en annan riktit mysig grej imorse med! Rosi, en av våra innekatter som är rädd för människor (hon var vildkatt från början) älskar att sova i min säng. Hon går alltid och lägger sig i mitt rum så fort dörren öppnas. Men man får aldrig kela med henne lr röra vid henne, hon springer undan. Och om man försöker klia henne när hon ligger nånstan fräser hon och slår med tassen hårt på handen. Så idag när jag var uppe och hämtade vatten kilade hon in i mitt rum och upp i sängen och la sej i fotändan. Jag la mej igen och somnade en stund. Sen vaknar jag och hon ligger fortfarande i fotändan. Men då stiger hon upp, börjar spinna och kommer fram till min kudde!!!! Ni kanske inte förstår hur otroligt d är för Rosi, men jag som känner henne..wow..Hon har inte spunnit sen Mosse levde och hon låg och kelade med honom. När ho kom fram till mej la hon sej jätte nära mej vid mitt ansikte och jag fick klia henne. Där låg hon, njöt och spann och blev kliad. Till slut vågade hon t.om. nosa mej i ansiktet. Men nu har hon återvänt till fotändan igen och blivit sitt vanliga gamla jag.

Nej, nu ska jag försöka ta mej upp och äta nåt, börjar bli hungrig...

Kommentarer
Postat av: mikaela

usch för värk, men som en av mina klasskamrater sa i sitt föredrag idag så måste man ibland känna smärta för att veta att man lever...



det var en lapp på anslagstavlan i vasa gymnasie, någon som hade varit fiffig ;)

2009-01-21 @ 15:14:59
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0