Idag har jag lärt mej...


att man skall kolla priset på ett klädesplagg innan man blir förälskad. För idag råkade en 60€ sommarklänning från Sisters hamna i min garderob.

Så här var det...Idag efter skolan åkte jag in till stan för att köpa pysselpapper, fuktkräm till ansiktet, en present, en grimma och jeans. Presenten fick jag, fuktkrämen och pysselpappret fick jag. Grimma fanns inte rätt färg och jeans hann jag inte ens titta på. För när jag gick in i Aleksi 13 och såg denna underbara skapelse, var jag såld. Det hängde tre fina klänningar där, sommarklänningar. En rosa me diverse detaljer, och två likadana klänningar fast i olika färg. Jag provade alla och blev hopplöst kär i en av dom. Den är verkligen helt underbar! Ska sätta in en bild imorgon så får ni se. Ja, iaf så blev jag kär och bestämde mej för att denna måste jag ha! Så först ska jag ha den på vårfesten i skolan och sen ska ja ha den heeela sommaren. Nåja iaf, jag stod där i provrummet och var alldeles förtrollad, så jag bestämde mej för att skippa den rosa och den andra färgen av samma klänning. Den rosa kostade 30€ så ja tänkte jaah den här kostar väl nåt sånt me då, kanske 45€ tänkte jag. Men oj vilken överraskning när jag såg prislappen, 60€! Men oj va den var värt det! Mamma var lite tveksam till priset först men när jag tog på den hemma och visade henne tyckte hon oxå att den var riktigt fin! ^^ Bild imorgoon.

Ikväll har jag annars pysslat med en liten överraskning till älskling till alla hjärtans dag som är om några veckor! Tänker inte skriva nåt om d ifall han råkar läsa detta inlägg.

Kommentarer
Postat av: mikaela

säg bara till när du är redo för kapitel 2 ;)



förälskad; 1

kär; 2

förtrollad; 1

underbar; 2

fin; 2



intresseklubben antecknar förstår du ;) måste ha varit en VÄLDIGT bra klänning det där, så mycket komplimanger som den fick! ;)



2009-01-28 @ 09:45:34
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0