Tredje körningen och kursval...


Idag körde jag alltså för tredje gången! Hade körtid 08.00 så fick öva lite mörkerkörning samtidig. Idag var det landsvägskörning som stod på programmet, d var riktigt roligt! Det var skithalt på vägarna och en massa bilar som skulle till jobbet, ja å så hamnade jag att köra framför vår skolbuss med! Men iaf så var det roligt och det kändes som att d gick bra, råkade bara blända alla bilar som jag mötte ;) Kommer alltid ihåg att man skall slå om till halvljus när ja sitter bredvid nån som kör, men neee inte när jag skall köra själv inte. Imorgon skall jag köra igen och då är det stan som gäller!

Annars har skoldagen varit rätt vanlig, förutom att vi hade studiehandledning imorse och nu måste vi börja fundera över vilka kurser vi skall välja till nästa år och välja så att vi får ihop till 75 kurser till slut. Det där att komma upp till 75 kurser är INGET problem för mej, jag kommer att komma upp över 80 kurser sammanlagt. Men dedär med att välja kurser..jag vet inte vilka jag skall välja bort!! Det är så många jag skulle vilja ha och som jag tycker att jag behöver ha. Jag är ju inte HELT säker på vad jag vill bli ännu fast jag har mina aningar, men om jag skall bli veterinär som jag mest har tänkt på borde jag välja mer kemi och fysik, skall jag bli typ något inom hälsovården, barnmorska lr nåt, borde jag välja mer hälsokunskap, vill jag bli pyskolog sist och slutligen borde jag välja alla psykologikurser! Jag kan inte välja allt det här, även om jag redan haft 4 psykologikurser...hmm..jag skall nog gå och fundera med studiehandledaren...

Kom nyss hem från min faster oxå, har varit på såndär berörings avslappning, taktil, igen. Jag blev så avslappnad att jag somnade, hihi, otroligt mysigt dedär.

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag tror psykolog skulle vara ett psykiskt väldigt tungt jobb, att få höra andra människors problem dagarna i ända, och sedan klara av att lämna dem bakom sig när man lämnar jobbet... för blir man att fundera på dem all the time blir man antagligen ganska deprimerad själv...

2009-01-21 @ 15:24:56
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0