Dagen D

Dagen D, det är idag det.

Dagen D började också med en dunderfrukost klockan 09.00 imorse. Efteråt satt jag förstås länge och kliade Taggen på magen. På förmiddagen åkte jag och handlade lite smått åt mamma innan lunchen. Lunchen åt vi ute eftersom det var vädligt fint väder. Vi fick pannkakor med sylt och grädde, himmelriket. Taggen fick också komma ut i sin lina som vi har bunden runt ett träd. Katterna var i uteburen på andra sidan lekstugan.
Efter lunchen tog jag med Berit och Ruben och pappa på en åktur med taket nere med min bil. Vi åkte ut till hamnen och sen ut till villan. Där passade pappa även på att behandla getingboet med en sprayflaska. Han såg ut som en astronaut när han hade utrustat sej för att klara några getingstick. Tycker synd om getingarna men vill inte riskera att bli stucken varje gång man ska bada lr sola lr nåt på bryggan...riskera att bli stucken på halsen lr nåt..
När vi kom hem låg jag på gräsmattan en stund med Taggen och bara njöt av sommarvärmen. Sen satte sig mamma, Berit och jag och spelade kort i solen, och åt godis. 
Före middagen följde jag med Ruben och Taggen på en promenad på skogsvägen, där det var helt otroligt hett! När vi kom tillbaka blev det middag med fläkt abborre och nypotatis, mums.



På kvällen var det stor släktträff. Då var vi alla bjudna till min ena faster, Gun-Lis. Dit kom även min andra faster med man och barn, min farfar och min farbror. Vi var sammanlagt 13 stycken, plus Taggen dårå. Vi skulle alla dit för att titta igenom en massa gamla foton. Eftersom farfar har flyttat så bestämde de att vi skulle ha en kväll när alla tittar igenom alla gamla bilder och foton från när barnen var små och också från när de var stora. Då skulle alla ta de foton som de ville ha som minne o.s.v. Faster hade samlat ihop en massa trdägårdsstolar så vi kunde allihopa sitta ute runt ett stort bord. Jag hittade en hel del bilder med mej på från när jag var pytteliten, liten och ganska liten. Dessutom en massa på mamma och pappa från förut och på hela släkten när de var små, det var jätte roligt att se hur farfar, farmor och alla fastrar och farbröder sett ut när de var barn och tonåringar! Dessutom var det ju så mycket olika frisyrer och kläder, sånt som var modernt förut, det var coolt att se. Vi fick massor med goda smörgåsar, med ägg och sill på bl.a. och vi fick också bullar och kex. Till efterrät fick vi glass och jordgubbar från fasters jordgubbsland, lyxigt ^^

Nu har Berit, mamma och jag såklart suttit uppe och spelat lite kort men nu är jag alldeles sluuuut, så sov gott!


Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; exakt! enda som går att se är när det kommer utländska filmer eller serier ;) ..

2009-07-15 @ 15:02:39
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0