Full rulle


Det är full rulle när Ruben (pappas bror), Berit (hans sambo) och Taggen (labrador) är här och hälsar på från Åre! Nu har de varit här i två dagar och vi har haft riktigt bra väder! Dessutom så äter de frukost halv nio så då kommer jag mej upp lite tidigare än vanligt! Så nu har ja gått upp halv nio i två dar.

Igår började dagen med en dunderfrukost och efteråt åkte Berit och Ruben för att handla så då fick jag ta hand om Taggen en stund, han kom direkt och la sig vid mina fötter och där låg han tills de kom hem igen! Han älskar att bli kliad på magen, då lägger han sej på rygg och sprattlar med benen, han är så himla snäll och trogen hund.
Mitt på dagen åt vi en god lunch, skinkpaj och sallad och efteråt åkte vi ut till villan. Taggen älskar att bada så han hoppade i vattnet direkt, jag kastade pinnar åt han i vattne som han glatt simma efter och när han kom upp rulla han sej i lingonrise för allt han var värd.
Getingarna som har världens största bo under bryggan blev som galna och en stack mej! Det är mitt andra getingstick i hela mitt liv, ajj va d sved! Han stack mej en bit ovanför knävecket men jag tog en sockerbit och spotta på den och sen tryckte jag den mot så svullnaden gick ner. Men sommarkänsla fick man iaf.
På dagen satt mamma, jag och Berit ute och spelade kort. Det är så roligt att spela kort me Berit och mamma, helt otroligt. Man skrattar nästan ihjäl sej ibland...
Senare började det regna så då gick vi int och fortsatte spela med eld i spisen. Mot kvällen sluta det regna så då gick jag och Ruben ut och gå med Taggen. Taggen hitta en väldigt stor trädgren som han släpa med sj. När vi kom tillbaka grillade jag och sen åt vi grilla kycklingben, majs, varmt bröd, sallader och klyftpotatis ute, d var så gott!! Och det var så varmt när det slutat regna och solen titta fram. Till efterätt blev det vattenmelon. Efter maten lekte jag med Taggen, vi sprang runt villan några varv och jag kastade ett antal pinnar som han sprang efter. På kvällen satte vi oss åter ute vid bordet och spelade mer kort, och åt godis! När vi kom hem satt jag och gosade med Taggen och kliade honom ända tills det var dags att gå och lägga sig.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0