Katthuset och Taggen

Idag har mamma och jag varit på Katthusets basar, dom hade loppis, lotteri, försäljning av bakverk och oxå bullar, kakor, kaffe, våfflor och saft. Så fick man naturligtvis gå in och hälsa på alla katterna. Vi hade köpt ett sex pack me kattmatsburkar åt dem som dom blev väldigt glada över, vi köpte kaffe, saft och bullar, vi skrev vi på lotterilistan, vi köpte två filmer från loppisen och vi köpte ett bakverk av dem! Så nu har vi verkligen gjort en god gärning idag, vi räknade ihop att det sammanlagt blev typ 14 euro vi bidrog med. Filmerna var dessutom bra filmer, Just Like Heaven och Fools Gold. Vi var oxå och hälsade på katterna, vilka var helt otroligt många och fina, skulle vi inte redan ha 6 innekatter skulle vi absolut ta hem några av dem, helst skulle jag vilja ta hem allihopa...

Efteråt handlade vi lite smått och gott, bl.a. jordgubbar och fotopapper och en film.
När vi kom hem städade vi det sista inför att Berit och Ruben skulle komma från Åre, och hunden Taggen förstås! Så ikv kom de äntligen, Taggen var sig lik och ville leka och bli kliad. Vi åt en god middag och sen blev det vaniljglass me jordgubbar. Vi fick alla presenter, jag fick en riktigt snygg topp från Koola Anna och en rosa fönstertrasa till min bil!
Nu har mamma och jag nyss kollat filmen vi köpte idag, Dr. Dolittle 4, den var rolig!

Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; surely ;)



åh, rosa fönstertrasa, jag vill också! ;)

2009-07-13 @ 12:08:09
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: Linda

Konstit att alihop vill ha en sån trasa å host host :P DEN E JU ROSA!:D

2009-07-13 @ 18:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0