Full rulle hela dagen!

Puuh jag är alldeles slut, jag har verkligen varit igång idag! Sov länge men skulle vara kl 12.00 hos faster och sätta kål. Vi jobbade stenhårt utan paus i tre timmar och plockade och plockade och till slut blev vi klara! Vi fikade efteråt med glass, rabarberpaj, bullar och saft ock kaffe. Det smakade urbra efter jobb! Nu har jag dessutom lite mer pengar i min plånbok ^^

Jag hann bara åka hem så kom faster och hämtade upp mig. Då åkte vi till farfar som har flyttat in till en liten lägenhet i ett ålderdomshem här i byn. Vi skulle dit och hälsa på och städa åt honom. Tänk att han är 94 år och nyss fått sitt körkort förnyat och kör bil och allt möjligt. När vi städat de två rummen plus köket fick vi lite fika även hos honom.

När jag kom hem tog jag ut katterna igen och gick till stallet för att mocka, byta vatten och ta in hästarna.

Ikv har jag tagit en jätte härlig ridtur på Odin ute i det fria och töltat och galopperat barbacka, han var så lugn å snäll och mysig. Efteråt fick  Dimma en liten midsommarryktning.

Resten av kvällen har jag tillbringat med att hjälpa mamma rensa blomrabatter, vi har rensat och rensat och rensat och det blev jätte fint! Nu ska jag lägga mej ner och sova för imorgon är det en väldigt rolig och härlig dag som väntar!

Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; inte alls onödigt många ju! tack igen ;D

2009-06-20 @ 16:35:37
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: Linda

he lät verkligen sommarmysit hede :)

2009-06-21 @ 14:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0