Kålsättning

Idag har jag tjänat pengar! Jag har varit hos min faster och hjälp dem sätta kål. Det är inte så jätte jobbigt egentligen eftersom man får sitta rak i ryggen på en maskin och plocka små plantor från en ställning framför sej och lägga dem i små behållare som går runt runt i en cirkel. Hennes man kör traktorn och vi sitter och plockar plantor. Det var mulet och regnigt men efter ungefär två timmar började det spöregna så då var vi tvugna att sluta och åka tillbaka till huset. Där bjöd faster på kaffe och saft och sockerkringlor. Dessutom har jag nu 20 € extra i min plånbok!

Nu ska jag ge katterna mat och börja göra mej redo för bio ikv me Mikaela! Vi ska se The Last House On The Left och jag funderar starkt på att ta med ögonbindel, öronproppar och en kudde...och leg förstås eftersom d va K18...oh my good...



Kommentarer
Postat av: mikaela

du överlevde ju!

2009-06-11 @ 23:57:16
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0