Midsommarhelgen


Min midsommarhelg har varit perfekt enligt mej, jag har spenderat hela helgen vid villan! De flesta som jag känner föredrar att fira midsommar med någon fest lr med kompisar ute någonstans. För mej skulle det inte bli någon riktig midsommar om jag inte var på villan. Det skulle kännas som ett tomt hål där midsommarn varit.

Först på fredagförmiddag åkte mamma och jag in till stan på vår traditionella midsommarshopping. Först och handla massa god mat och sen till torget och köpa nypotatis, jordgubbar och körsbär. Sedan ta varsin glass och gå och kika i några affärer, vi gjorde t.o.m. några reafynd. 
På eftermiddagen tog vi ut katterna i uteburen, skötte hästarna, jag plockade en blombukett och en syrenbukett till huset och till villan och till sist ryktade jag Tindra.
Fredag mot kvällen åkte vi ut till villan, vi grillade en massa gott, lr jag grillade. Vi grillade marinerade köttbitar, majs, bröd, zukini och champinjoner fyllda med smältost och bacon runt omkring. Till det åt vi nypotatis och sill, det var en drömlik middag! Vi gjorde oxå jordgubbstårta som blev väldigt god! ^^

Lördag gjorde vi fattiga riddare som vi sedan åt ute med glass och blåbärs- och jordgubbssylt. Mums! Resten av dagen solade jag och mamma och läste en bok, och åt godis förstås! Det är alltid nån som åker hem till katterna och hästarna på förmiddagen för att ge mat, släppa ut och mocka och sånt. Sen åker någon hem vid femtiden för att ta in hästarna och ge alla djur mer mat. På Lördag så ville jag åka hem och sköta det. Otroligt praktiskt att ha körkort, även om Volvon är lite jobbig att köra, dessutom går stolen inte att få tillräckligt långt fram så jag måste sträcka mej jätte mycke för att få kopplingen i botten, men som tur är behövs det ej för att växla den. Katterna fick mat och hästarna fick mat, och sedan åkte jag tillbaka. Då grillade vi lika mycket gott som föregående kväll och det var så varmt så man kunde sitta ute och äta och slippa frysa. På kvällen satt vi ute på altanen i solen och spelade kort, åt vindruvor, godis och glass med jordgubbar. När myggorna kom gick vi in i värmen och kollade en film. ^^

På Söndag var det ännu varmare så det gick att äta frukost ute och den dagen tillbringades oxå i solstolen med en bok och godis. Skönt det var att äntligen kunna sola! Mot kvällen grillade vi en sista gång, kycklingben och majs och bröd. Vi åt ute och sen packade vi och åkte hem. Söndag kväll tog jag oxå en ridtur på Tindra, skönt att få tillbringa en lugn och solig helg vid villan men oxå skönt att få komma hem igen till hästarna och katterna! ^^

Hoppas alla andra oxå haft en bra midsommarhelg!






Kommentarer
Postat av: Linda

De låter verkligen härlit att läs dehär inlägge när he ser så gråmulet ut där ut. Å dom de zukini, e de dom de gröna sakerna på grillen? :P ha aldri hört nå sånt förut.. tror ja måst böri gå å koll i grönsaksavdelningen oftare..:)

2009-07-05 @ 12:40:35
Postat av: Petra

Linda: Ja he e dom gröna sakerna, dom ser nästan ut som gurkor men lite kortare och tjockare, och dom e nog goda =) Haha int ha jag aldrig sitt zukinis i nån butik int, bara hos faster ^^

2009-07-06 @ 16:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0