Sommarlov!


Nu har jag haft sommarlov i ungefär en vecka och det är otroligt skönt! Det är massor man inte hunnit göra när man haft skola som man nu hinner göra plus att man hinner ta det lugnt å samla energi. Dessutom skall jag verkligen försöka blogga lite mer...

Vad har jag då gjort denna sommarlovsvecka som varit? Jo på avslutningsdagen var det ju fest i skolan som gällde först, den innehöll bl.a. studentdimission och stipendieutdelning, ett stipendie i biologi delades ut till mig. Det var som vanligt jätte varmt ute! Man behövde ingen tröja utan kunde bara gå i klänning. Jo klänning, jag hittade ju en underbart fin klänning i vintras till avslutningen, Pytti hade hittat en klänning för två veckor sen till avslutningen, när vi såg varann blev vi så chockade att vi ropade högt och jag tappade min väska i golvet, vi hade köpt samma klänning men olika färg! Och dendär klänningen var heller inte någon som är "vanlig" eller som alla köper, men vad säger man, kompisar klär sej lika! När avslutningen var över åkte Soffi, Ello, jag och Pytti hem till Pytti i min bil. Pyttis syster tog yrkesexamen så vi var bjudna på fest! Där fick vi pizza, karelska piroger, bål, tårta och bullar! Därefter var det bara för mej att bege mej till nästa fest, nämligen hem till Linda som tog studenexamen, därefter till Mikaela och Sara som tog yrkesexamen och studentexamen. Gissa om jag var mätt efteråt...sist och slutligen åkte vi in till stan, träffade kompisar, tog en båttur och firade skolavslutning.

En snabb sammanfattning:
Söndag: Varm dag. Lunch ute. Tvätta Odin ute med såpa och varmt vatten. Hälsa på vår nya granne och hennes tre hundar, hennes två hästar och hennes två katter, hon var trevlig! Saft och bulle ute. Rida på Tindra.
Måndag: Tvätta Tindra ute me såpa och varmt vatten. Mocka åt hästarna och byta vatten m.m. Sitta ute i trädgården och läsa tysk bok, Berts Romantische Katastrophen. Laga mat. Ge katterna mat. Ge hästarna mat. Rida på Odin. Läsa lite mer. Titta på filmen Shrek.
Tisdag: Sova länge. Tvätta alla tre träns inklusive nosgrimmor. Putsa upp dem med läderlotion. Åka till Komossa och titta på kattbur. Äta stora mjukglassar vid Tesses café. Rykta Dimma.
Onsdag: Inleda storstädning i sadelkammare, flytta ut alla hundra saker som är där, sadlar, träns, täcken, ryktborstar, skor, skotillbehör, oljor och medel, ridhjälmar och tillbehör m.m.m.m.m.m.m.m, tvätta alla väggar och hyllor, sortera bort onödiga saker, flytta in allt igen och göra ordentlig ordning. Rida på Tindra. Rida på Odin.
Torsdag: Städa klart i sadelkammaren, åka till stan och träffa mamma. Gå och köpa nattygsbord åt mej från Jysk. Handla mat. Handla blommor vid Plantagen, bl.a. en till kaktus åt mig. Gå på trav, äta korv, träffa moster, kusin och hennes lilla bebis. Sätta ihop mitt skåp alldeles själv.

Ja, och så i helgen har mamma och jag tvättat ytterligare tre hästar, rensat grönsakslandet och vattnat, skött om stallet, jag har ridit på Tindra och Odin, kollat 3 filmer och läst en väldigt bra bok. (Inte Bert)

Förhoppningsvis börjar jag skriva oftare nu så det inte blir sånahär snabbrepriser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0