Söndag

Söndag, alltså igår, var varvad med moln och solsken, kallt ich varmt. Vi tog ut Sammy och Kitty till uteburen på förmiddagen, d är inte alls lika rädda nu när dom börjar ha vant sej. Nu äter de gräs, solar, leker med varandra och hälsar på andra katter. De har fått flera vedträn att klättra på och en liten koja att gå in i eller sitta på, det ser verkligen mysigt ut  där nu! Vi har buren bredvid trädgårdsmöblerna på gräsmattan så jag satte mej där med en bok och läste när jag inte satt och skrattade åt katternas galna upptåg. Lite senare kom solen fram så vi kunde sitta ute och dricka och äta chokladkaka, d var gott!!




Senare på dagen var det stallet som gällde. Mamma och jag tvättade Michelle som ännu inte blivit tvättad iår, hon älskar att bli tvättad! Hon står alldeles stilla och ba njuter, ren och glänsande blev hon oxå!
Därefter tog jag ut Malin och ryktade henne och redde ut hennes svans som var en enda stor tova nästan.

Det var så varmt så vi kunde äta middag ute bredvid katterna. De kände förstås matlukten och började jama och ha sig, de äter vad som helst, potatis, bullar, kex, lök, sallad, gurka, potatisskal, chips, pepparkakaor, ja allt dom kommer åt!

På kvällen red jag en lång tur på Odin barabacka längs åkervägen och sen töltade vi en massa i hagen, det var så härligt! Det var varmt, solen sken, grönt och sommar överallt och Odin förstås, då kände jag mej verkligen lycklig ^^
Lika mysigt var det sen när jag tog ut Tindra och red på henne i gräshagen som är full med vita och gula blommor, hon gick så lugnt och snällt.
När jag ridit hjälpte mamma mej med att tvätta Dimma oxå, för hon kan vara lite besvärlig ibland men igår var hon jätte duktig! Hon tyckte nog det var skönt med varmt vatten och massor av skumsåpa.



När vi kom in ur stallet var klockan rätt mycket så jag tog en dusch, åt en smörgås och såg på Changeling. En sann historia som är väldigt sorglig men ändå på något sätt lycklig. Men jag hann nog bli väldigt förbannad under filmens gång, på flera av personerna...så arg så jag trodde jag skulle spricka, men till sist fick de ju sitt straff...se den filmen, jag tycker man ska ha sett den och veta vad som hänt på riktigt för ändå inte så längesen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0