Fredag

I fredags var det full rulle på dagen! Jag åkte in till stan för att handla inför kvällens tjejkväll vid villan, och dessutom handlade jag på samma gång allt vi skulle ha hem över helgen så att inte mamma behövde åka en gång till sen. Jag var även och köpte uteblommor som ska planteras på balkongen. När jag kom hem var det lite mat som gällde och damsugning av hela huset. Efter det var det dags att ta in hästarna från grönbete och mocka deras boxar och lite annat smått och gott. Dessutom hann jag göra mej klar och packa innan Soffi och Ello kom vid halv sju!

Vi åkte direkt ut till villan med min bil. Efter flera dagar av dåligt väder hade vi tur eftersom solen sken just denna kväll! Vi grillade korv, biffar, champinjoner fyllda med smältost kringlindade med bacon, paprika, bröd och majs. Vi gjorde även en fräsch sallad och så hade vi italiensk sallad och potatissallad. Det blev jätte läckert och det smakade ännu bättre när vi kunde sitta ute och äta. Vi tog massa somriga foton och tävlade om vem som kunde äta majs snyggast, fast jag vet inte vem som vann till slut.

När alla var mätta och belåtna satte vi på musik och så satt vi ute och spelade Labyrint, jag vann! Mot 23-tiden började det bli kallare så vi gick in och tände en brasa i spisen, åt godis och chips och kollade på Good Luck Chuck, som jag köpt på dagen. Det var en rätt bra handling och massor att skratta åt och ibland tyckte man väldigt synd om personerna i filmen när de hamnade i väldigt pinsamma ögonblick. Ännu en film värd att se! Vi bäddade med massor av madrasser på golvet framför teven och sen satte vi igång en ny film i väntan på att bastun skulle bli varm. Det var Casanova med Heath Ledger i huvudrollen. En väldigt charmig roll för honom. Ungefär vid tretiden på natten bytte vi om till bikini och gick ner till bastun. Där kastade vi på massor massor tills det brände i hyn. Då sprang vi ner till vattnet och tog sommarens första dopp! Åhh fy f*n va d va kallt men samtidigt otroligt skönt! När vi hoppat i sprang vi snabbt upp igen och in i bastun, och så höll vi på en stund tills solen började gå upp vid halv fyra tiden. Soffi var nog mest på hugget av oss, hon kastade på tills det rykte i bastun och skulle vi inte velat gå upp efter npgra varv tror jag hon skulle ha hållit på ännu! Vi sov väldigt djupt den natten. Idag sov vi länge, åt en stor härlig frukost, var ute med båten en sväng och diskade innan vi åkte hem! 

Lite bilder! Lägger inte upp bilder på Soffi och Ello när jag inte vet om dom vill det...

 

 

 

Svanparet simmade förbi medans vi åt.

 

Kallt brrrr.

 

Solen höll på att gå upp medan vi badade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0