Det händer mycket nu...


Inte nog med att vi nyss varit på klassresa, inte nog med att vi nyss varit till Helsingfors och inte nog med att Kristian nyss varit här, idag kom det också två tjejjer från vår Schweiziska vänskola hit. Tre dagar skall dom bo hos mig och fyra dagar skall dom bo hos Josephine i vår tyskagrupp. En av dem är Livia som en del av oss bodde hos i Schweiz och den andra har vi inte träffat förut, hon heter Michelle. Så nu är det bara att försöka få ur sig några vettiga meningar igen!

Vår skola har ordnat en hel del program för dem, imorgon när vi e lediga skall de vandra 12 km i skärgården, Lördag skall de åka till Helsingfors, Söndag skall de åka båt och äta hos Kala Janne i skärgården, Söndag kväll skall tyskaläraren ta dem till en sommarstuga ochh grilla korv, Måndag skall vi alla åka till Yliopisto på dagen och på kvällen skall värdarna, alltså Josephine och jag, rektorn, Livia, Michelle, vår tyska lärare Lena och deras lärare Erwin till Strampen och äta tre rätters middag! Dessutom bjuder skolan Josephine och mig, lyxigt värre!

Dessutom skall vi fixa lite eget prgram på kvällar och så, så ikväll har vi varit in till stan och suttit vid vattnet i solnedgången och haft picknic med picknicfilt, kex, godis, chips, juice och cider, det blev en riktigt lyckad kväll! Vi var jag, Ciino, Josephine och Milla. Sen kom också Sonja, Linn och Soffi dit men dom hör inte till tyskagruppen. Vi har pratat massor av tyska och det är så skönt att man förstår vad dom säger och att vi kan svara så att dom förstår! Roligast är när vi lär dem nya ord på svenska lr finska och de ska uttala dem. De tycker det är jätte roligt, idag skrattade de väldigt mycket åt t.ex. purukumi. ^^

Nu är jag helt slut i huvudet efter att fått ur mej massa tyska meningar så, Gute Nacht!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0