En resa tillbaka i tiden


Förra veckan gick otroligt snabbt! Det blev måndag och sen helt plötsligt var det helg igen. Måndag kväll pusslade mamma och jag hela kvällen tills vi fick pusslet klart. Det tog bara två dagar att få det klart, vi brukar sitta och pussla i flera dagar någon timme men nu pusslade vi så intensivt i två dagar så va nog därför! Tisdag kände jag mig lite sjuk så på kvällen myste jag med en bok i vardagsrumssoffan. Onsdag kände jag mig bättre efter att ha haft sovmorgon till 11 och förutom att gå och ge hästarna mat hjälptes mamma och jag åt att rykta Tindra. Hon ser ut som ett litet garnnystan nu när hon har fått vinterpäls, så söt!
När vi gett hästarna mat på torsdag kväll tog vi itu med att rykta Elle. Det går snabbt och lätt när man ryktar varsin sida.
Fredag åhh härliga fredag. Då åt vi världens godaste skinkpaj och sen spelade mamma och jag Labyrint och efteråt såg vi på Over the Hedge och åt sockergrisar och godis! Filmen var jätte rolig och alla djuren var så söta!
Lördag kände jag mig fortfarande lite krasslig men tillbringade en stund i stallet med att mocka och göra nödvändiga sysslor där. Sedan gjorde jag farsdagstårtan och dekorerade den innan jag tog en ridtur på Odin i nysnön som hade kommit dagen innan! Det var faktiskt rätt mycket snö som hade kommit, typ 8 cm på vissa ställen så det var ett riktigt vinterland som vi red i, mysigt att sitta utan sadel på en varm och mjuk häst mitt i all snö och kyla ^^
På kvällen åkte vi till villan där vi åt en massa gott; stek, klyftpotatis och glasstårta. Resten av kvällen mös jag med en bok bredvid elden i spisen och sen tittade vi på Desperate Hours, riktigt spännande film!



Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; det är sant att man blir lyckligare när man är kär och någon älskar en tillbaka. men det finns så många människor som kopplar lycka med att vara i ett parförhållande, och automatiskt ser det som att det för singlar finns ett hål som bara kan fyllas med en partner (låter snuskigt..) och att de inte kan bli fullkomligt lyckliga innan hålet är täckt. jag tycker det är väldigt fel att sätta lika med tecken mellan lycka och parförhållande, eftersom att lycka beror på så mycket annat också.

2009-11-10 @ 13:12:02
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: mikaela

svar; nå för all del ^^ jo, ett förhållande är ingen garanti för att man inte kan må dåligt av diverse orsaker..

2009-11-10 @ 14:49:04
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0