Fredagen den 13


Fredagen den 13 ses ju lite som en olycksdag. Och visst, jag har haft otursdag ibland denna dag men fredagen den 13 som var i förrgår var nog allt annat än en olycksdag!

Först hade jag en skön sovmorgon och när jag kom till skolan hade vi klassamling samtidigt som rektorn informerade om att studentskrivningsresultaten hade kommit. Så efter klassamlingen köade alla treor till kansliet för att få sina resultat, vissa kom ut med ledsna miner och vissa med glada miner, jag kom dock ut med ett stort fånigt leende på läpparna. I engelskan fick jag ett E och i modden också ett E. Jag känner mig så nöjd eftersom det var precis vad jag strävade efter att få. Nu är det bara att rikta in sig på vårens studentskrivningar!

Resten av dagen gick och efter skolan åkte Ello, Sandra, Elli och jag in till stan och gick på Arnold's, jag tog en munk med rosa glasyr och varm choklad. Jag vet inte varför men deras choklad är alltid brännhet och det tar typ en kvart innan den går att dricka, men sen när den väl går att dricka är den god ^^
Efter Arnold's var Sandra tvungen att åka hem men vi andra gick en liten shoppingrunda. Vid Veromoda hittade jag en jätte fin stickad tröja som fanns i fyra färger. Jag provade tre av färgerna men den färg som jag blev förälskad i fanns bara i S, de andra fanns i XS. Jag kom fram till att jag inte skulle kunna köpa den finaste i S för det var på tok för stort och såg inte snygggt ut. Det har aldrig hänt mig att de skulle ha en XS i lagret fast de är slut inne i butiken men jag bestämde mig för att fråga iaf. Först trodde expediten att de inte hade men gick ändå och kollade och kom tillbaka med en XS i rätt färg! Annat som jag köpte var ett diadem med en rosett och en ansitksmask gjord av kakao.

Hemma gjorde jag pizza och åt. Efter maten var jag i stallet och pysslade med lite olika saker, bl.a ryktade jag Tindra riktigt ordentligt. Det är skönt att vara i stallet en fredag för då är man så avslappnad.
Resten av kvällen kröp jag upp i soffan och läste en riktigt spännande bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0