Härliga söndag...

Igår var det en riktigt härlig söndag. Jag sov till 12 och sen åt vi pannkakor med jordgubbssylt. Senare tillbringade jag lite tid i stallet med att mocka åt mina hästar och tvätta alla tre hästars vatten- och matkoppar. Odins matkopp blir alltid värst, han är verkligen dålig på att slicka rent resterna. Så efter några veckor blir det tjocka intorkade lager av gammal havre/kli/betfor blandning, men nu är de fräscha och rena igen!
Efter stallet var det dags för lite eftermiddagsfika med chokladkex, mina favoriter med mördeg och chokladöverdrag, mums...när vi jag ätit mig mätt på dem tog jag fram 500-bitars pusslet med söta sälar som jag fått i julklapp av Kristian men inte hunnit bygga ännu. Jag bygger alltid mest pussel på hösten/vintern eftersom det är mysigast när det är mörkt ute och man kan sitta i lugn och ro och pussla hela mörka kvällen. Så mamma och jag radade ut alla bitar och började bygga! Först såg det rätt svårt ut eftersom alla bitar är blå is eller blå himmel och sälarna är gråa men det var jätte många olika nyanser och "mönster" så vi kom jätte långt, vi byggde ungefär halva pusslet igår!
Jag avslutade kvällen med att mysa i soffan framför tv:n och titta på Kalla Fakta om Sanningsrörelsen och sen började jag på en ny bok!


Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; såklart du kan få en översättning av frågorna ^^

Var det spännande att komma till Finland?

Är det som utländsk studerande enkelt att vara i Finland?

Vilket av Finland och Sverige i ishockey-VM?

Vilka skillnader mellan Finlands och Sveriges kultur?

Är finländare lika trista människor som det heter i världen?

Har ni varit i bastu?

Varför behöver inte ni lära er finska men vi behöver studera svenska?



oerhört vackra och korrekta översättningar... ;) .. och ja, man kan verkligen tro att de kommer från ett annat land..

2009-11-10 @ 08:48:28
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0