Högskole- och universitetsbesök

Nu är jag nyss hemkommen från skolan. Eller nja, inte från skolan utan från stan rättare sagt. Vi som är ABI:n har haft en besöksdag idag till olika universitet och högskolor i Vasa. Vi hade tre grupper med några olika skolor och utbildningar i varje grupp och så fick man välja en grej ur varje grupp och gå på tre olika saker under dagen.

Först hade jag valt juridik vid Helsingfors Universitet. Föreläsningen som vi fick av en studerande och en professor var riktigt bra och informerande men i min smak är nog juridik ett lite för torrt ämne, eftersom jag alltid gillat mer levande saker som biologi och sånt. Förut har jag ibland funderat lite på jurist (men bara liiiite liiite) men nu kan jag nog sluta få såna infall för det är inget för mig!

Andra valet var samhällsvetenskap med statsvetenskap och vårdvetenskap vid Åbo Akademi. Som jag redan visste innan jag kom dit så inte heller det något riktigt intressant. Men vi fick också se lite av journalistik delen och den verkade rätt rolig. Vi fick se deras stora TV-studio som jag tyckte var riktigt cool, har aldrig varit inne i en riktigt TV-studio förut så. Sen fick vi också se några andra intressanta rum. Annat som var roligt där var ju att få se lite av byggnaden innuti för den var riktigt fin.

Efter detta var det dags för lunch och då tog Pytti, Ello, Soffi och jag och gick till Subway. Vi hade hunnit bli vrålhungriga så gissa om det smakade bra!

Klockan ett var det som tredje val Hanken, Svenska Handelshögskolan som gällde. Där blev jag faktiskt positivt överraskad! Även om ekonomi inte är något jag brinner för så verkade det inte helt tokigt där, dessutom var de väldigt bra på att göra reklam för sig själva.

Nu står lite historialäsning på tur och sedan tänker jag tillbringa resten av kvällen i stallet!

 


Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; nä, det var bara en tanke som dök upp..

mediacitys studio har jag varit och filmat i, det du ;)

2009-11-10 @ 19:41:48
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0