skön dag

 Oj, oj vilken skön skoldag jag hade ida! Hade två timmar på morgonen, matte och biologi men sen hade jag tre timmars hål och det hade Soffi, Ello å Pytti oxå! Så då tog vi min bil och åkte till Kotipizza och hämtade varsin pizza och åkte därefter hem till Soffi och åt! Jag provade en Kotzone med grillad kyckling, riktigt god faktiskt, känns fräscht med lite sallad oxå.
På eftermiddagen var det dags för skola igen med två timmar biologi, vi sysslade med att titta på blad i ljusmikroskop och se växtceller, kärl och klyvöppningar, det var coolt att se på riktigt och inte bara på bilder i en biologibok.

Efter skolan åkte jag till simhallen och simmade i nästan en timme. Det är så skönt! Man blir inte svettig och när man får varmt så svalkar vattnet (kanske har jag sagt detta förut...). Nåja, skönt var det och ännu skönare är det att sitta i bastun efteråt och bara känna hur avslappnade musklerna är och hur varmt och skönt det känns i kroppen...

Ikväll har jag gjort de vanliga läxorna, gett hästarna mat och sett på "mammas pojkar" som jag tycker är otroligt roande och bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0