Alla helgons dag och Halloween

Idag är det Alla helgons dag och Halloween. För mig är denna dagen en blandning av båda två. Det hör till att tända ljus på gravar och tänka på dem som man saknar. Dessutom tycker jag också det är roligt att på kvällen fira Halloween, t.ex. gå på Halloweenfest med utklädnad eller se på skräckfilm.
Idag gick jag upp rätt tidigt och så åkte vi till gravgårdarna och tände ljus. Det är en speciell känsla när det lyser på alla gravar och det är många människor på gravgården. Det är fint tycker jag.
Till lunch stekte mamma goda plättar och sen gick vi ut till stallet. Hästarna kunde inte gå ut på gräset i de stora hagarna i dag eftersom det hade snöat lite och gräset var vått och fruset. Istället fick de gå ut några timmar i tur och ordning med sin grupp, eftersom alla inte är i samma hage med varandra.
Jag mockade åt alla sju hästar och tvättade några vatten- och matkoppar medan mamma fixade deras mat, ryktade Poppe och tog in strö.
När vi kom in åt vi två Halloweenbullar med orangefärgad glasyr, de var musmiga! Nu skall vi snart äta och sen skall jag fixa mig lite, för ikväll skall Ello, Soffi, Pytti och jag ha filmkväll hos Ello, och vi skall naturligtvis se lite läskigare filmer än vanligt!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0