Ansiktsbehandling och fredagsmys


Det här med ansiktsbehandlingen ja. Mamma hade fått ett presentkort till en skönhetssalong och tyckte att om jag ville gå så kunde jag ta hennes kort, det var snällt. I alla fall så bestämde jag mig för att åka dit på en ansiktsbehandling i torsdags när jag slutade 12. Det var skönt och avslappnande. Tjejjen gjorde bl.a. en ansiktsskrubb och en ansiktsmask, dessutom plockade hon ögonbrynen, masserade ansiktet och blåste varm ånga i ansiktet, efteråt kändes huden alldeles lugn och avslappnad. Det var rätt roligt och det både kändes och syndes en skillnad!
Nöjd efter avslappningen så tog jag på kvällen itu med att byta gardiner i mitt rum, ta ner sommargardinerna, stryka de mysiga och stora vintergardinerna och sätta upp dem! Det blev så fint! Det blev en helt annan stämning i rummet och jätte varmt och höst/vintermysigt. Jag gillar verkligen verkligen mina gardiner.

Det är något alldeles speciellt med fredagar, de är så härliga! Igår när jag kom hem från skolan så städade jag inför helgen, jag damsög huset och städade lite i mitt rum. När mamma kom hem hade hon handlat massor med godsaker till kvällen. Hästarna fick mat och sen inledde vi vårt fredagsmys. Vi spelade Labyrint och åt en chokladplatta. Efteråt såg vi en film i mitt rum och åt nygräddad örtbaguette, sockergrisar, bondost och salta kex och lite Toblerone. Filmen var jätte bra, den hette "About A Boy", se den! Kvällen avslutades med lite mys med Kristian eftersom han åker till Italien idag, varmt och skönt lär han få ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0