Helgen och början på veckan...

 

I fredags var det ju som känt Pyttis 18-årsdag! Skoldagen gick förbi som vanligt och efter skolan åkte jag, Pytti, Ello, Soffi och Sandra till stan för att gå på café och bli bjudna av Pytti och ge henne hennes present. Vi valde ett litet och mysigt café i saluhallen och sen fick vi välja varsin godsak med dryck till och snälla födelsedagsbarnet bjöd. Jag valde en läcker chokladbakelse bestående av lite kaka, lite apelsin och mest mousse liknande choklad! Den var så god så jag svävade nästan på moln haha. Pytti fick kort av oss alla och till sist presenten som hon blev jätte glad för. Vi bläddrade genast igenom drinkboken och hittade en hel del inspirerande drinkar där. Efter fikat åkte alla hem till sig. Innan det var dags att börja förbereda sig inför kvällen damsög jag och städade mitt rum, åt pizza och skötte Marias hästar och våra egna hästar. Vid 22-tiden kom Soffis och hämtade mig och så bar det iväg in till stan för att träffa Pytti där. Medan vi väntade på Pytti gick Ello, Soffi och jag in till Hesburger för att dricka något men det slutade med att vi både drack och åt lite, gå aldrig in på ett matställe om du inte tänker äta! När Pytti sen hade kommit gick vi till Fontana och tog till att börja med lite crazy pics inne på toaletten. Resten av kvällen bestod av drinkar, tequilas, nya bekantskaper, dansande både till AQUA och Lady Gaga och många skratt. Jag somnade vid 4-tiden och jag kan sammanfatta med att säga att det blev en riktigt lyckad kväll.



Lördagen var jag ganska trött så åt en lång och god frukost (brunch). På eftermiddagen tog jag en ridtur på Odin på havrefältet innan vi mot kvällen åkte till villan. Kvällen där bestod av bl.a. grillning, bastu, läsning, mer grillning i spisen och godis.

På söndag ägnade jag hela dagen åt att plugga på matteprov. Ekonomisk matematik. Eftersom jag inte skall skriva långa matten utan jag skall skriva korta matten i studenten så läser jag de fördjupade kurserna i korta matten och kurs sju råkar vara just ekonomisk matematik. Det är himla skönt att läsa kort matte för en gångs skull, det är så lätt jämfört med långa matten! Nåja, mindre arbete blir det ju inte för det, för i långa matten hade jag som mål att klara av alla 10 kurser men i korta matten har jag såklart högre krav på mig själv och som mål att få något av de högsta vitsorden. Jag tog iaf en paus för att gå ut till stallet och sen belönade jag mig själv med att se Desperate Housewives!

Måndag var då matteprovet och det gick bra! Jag är dock rädd att jag kan ha något slarvfel eftersom det är så himla många siffror och decimaler och avrundningar att hålla reda på i ekonomin men det återstår att se. Jag kände mig lite sjuk hela dagen i skolan så på kvällen vilade jag mig med att mysa under min rosa filt och läsa en spännande bok och med mammas hjälp montera upp de nya "hjärtljushållarna" på väggen.

Imorse kände jag mig alldeles för sjuk och trött både av förkylning och ont i magen så jag stannade hemma. Istället tog jag min "drogmedicin" och efter en stund kom dendär härliga bomullskänslan och så somnade jag och sov i två timmar. När ja vaknade läste jag ut boken från föregående kväll och 25 sidor till en kurs som jag skall tenta. Nu har jag nyss tagit Kan Jang som mamma hämtat hem så nu känner jag mig mycket bättre och skall faktiskt gå ut till stallet och borsta några hästar med mamma för att få andas in lite nyttig stallsluft.

Ha en skön kväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0