I dag


Det har varit en rätt bra dag i dag. Hade håltimme innan lunch så jag och Ciino åkte till Piffi och köpte varsin baguette med fyllning som vi sedan mumsade i oss i skolan. På eftermiddagen hade jag dubbeltimme Biologi 6, labkurs. Det är intressant! Idag gjorde vi preparat av rödlök och sen kollade vi i ljusmikroskop på en osmos i rödlökens celler. Är rätt roligt att på riktigt få se sånt man bara läst om, det blir mer verkligt då och så minns man det bättre!

Ikv har jag förutom läxor ridit på Odin. Det är synd att det blir så fort mörkt nuförtiden för har svårt att hinna rida innan det blir mörkt och det går inte så bra att rida i mörker utan lampor. I dag red jag iaf innan vi åt så då gick det bra, red några varv på havrestycket som är tröskat nu. Odin var snäll som vanligt trots att han var lite mer på sin vakt i dag. Vet inte varför men han inbillade sig att han såg smågubbar på fältet för han stirrade så åt alla håll och gick med huvudet högt och öppna ögon. Annars brukar han mest gå och halvsova med huvudet lååångt ner....

Nu har jag nyss kommit in från stallet, hästarna har fått mat och jag tror att jag kanske skall steka kantareller snart, mums!


Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; nä, det är nog en lindrigare variant den här gången :) och det är redan på bättre sidan, helgen har varit värst =/

2009-10-06 @ 19:43:11
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: mikaela

svar; du har helt rätt i det du skriver, att man ska leva i nuet men ha framtiden i åtanke. med inlägget menade jag främst att man inte ska tänka för mycket på vad som händer i framtiden. det finns dem som bara tänker på sin framtid och inte alls är medvetna om vad som sker runtomkring dem.

dina exempel som du gav tycker jag inte är att tänka för mycket på framtiden nä, även om de egentligen handlar om framtiden.. usch det blev krångligt..

2009-10-06 @ 19:52:58
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0