Lördag

Nu har jag inte bloggat på två dar och det har att göra med att jag haft massor att göra eftersom jag åker till Åland idag!

Torsdag slutade jag ju som tur 12.10, då åkte jag direkt till stan och shoppade lite saker som jag tyckte jag behövde, bl.a. ett jätte härligt armband från Vila. Dessutom hämtade jag ut foton och bokade bussbiljetten hem eftersom den inte gick att boka via internet. När jag var klar med dessa ärenden gick jag och handlade helgens mat som mamma hade skrivit upp på en inköpslista. Godis åkte jag och köpte till ett annat ställe där de hade lösgodis jätte billigt! Allt folk var som galna och jag förstår det för det fanns så mycket gott! ^^

Väl hemma packade jag upp all mat, gav alla katter mat och värmde upp lite korvsoppa som mamma hade gjort när hon skulle vara på möte på kvällen. Sen fastnade jag framför Mumin på tv. Jag älskade Mumin när jag var liten, har massor av filmer, böcker och tidningar och jag brukade se på varenda muminavsnitt i tv så det var mysiga minnen som kom!
Resten av kvällen gick åt till att ge hästarna mat, se över packningen och andra saker inför resan.

00.30 gick jag och la mig men jag hade faktiskt sovmorgon på fredag...

Fredag var en ganska kort dag i skolan och när jag kom hem var Lisa på besök och hade med sig sockermunkar så då satt vi och åt dem och pratade en stund. När hon åkt hem packade jag klart det sista och snabtvättade ett och annat litet klädesplagg som inte kunnat tvättas i svarta tvättmaskinen dagen före.

På kvällen åt vi hemgjorda supergoda pizzor, åhh de var så goda! Efteråt gick jag till stallet och ryktade Dimma och Odin som blev så nöjda så. När vi kom in från stallet laddade mamma och jag upp med salta kex med bondost, chokladmuffins med vitchoklaglasyr och ett sockerhjärta på och sist men inte minst; godispåsen som jag köpt! Sen satte vi oss och tittade på en film, New In Town hette den, den är rätt ny och jag tycker verkligen att ni skall se den för den var så mysig!

Nu har jag nyss gått upp från att ha legat och gosat med Rosi och skall snart äta lunch innan det är dags att åka till stan och bussen mot Åbo. Bussen går ända till Åbo hamn och sen åker jag med Viking Line 21.00 från Åbo och är förhoppningsvis framme 01.00 på Åland.

Ha en skön helg!


Kommentarer
Postat av: mikaela

ha det jätteskoj på åland! och hoppas du inte träffar på sara där ;)

2009-10-10 @ 21:33:31
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/
Postat av: mikaela

svar; men trots att man funderar och funderar, kan man ändå komma fram till något alldeles för sent..

2009-10-12 @ 17:55:08
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0