På väg till Stockholm


Nu har vi varit två dagar på Åland och just nu sitter vi på Eckerölinjen på väg till Grisslehamn i Roslagen för att sen ta bussen till Stockholm. Den här färjan är jätte mysig, just nu sitter vi i ett stort mysigt café med små spotlights i taket. Det är inte så mycket folk att det blir jobbigt med så pass mycket folk att det blir en mysig känsla. Jag tycker att det gungar hemskt mycket fast Kristian märker ingenting, skulle jag stiga upp från min stol nu skulle ja nog vingla iväg så alla trodde att jag var full :D

Bussfärden till Åbo gick bra, tog ungefär 6 timmar och väl i Åbo var det mörkt men som tur var så syntes Viking Terminalen till busstationen vid hamnen så det var lätt att hitta. Väl incheckad var det rätt mycket folk faktiskt, väntsalen var rätt full men några lediga stolar fanns det. På färjan hade jag hytt vilket var skönt, så jag satt mest i hytten och läste en bok. Dessutom var jag upp till taxfreen några gånger och köpte nötter och ett par fina örhängen. Vi anlände 01.00 till Långnäs och där hämtade Kristian mig och så körde vi hem till honom. Vi såg ett råddjur längs vägen! Det kryllar ju som sagt av dem här, skillnad mot hemma där man har tur om man får se ett i året....När vi kom till huset satte vi oss och började se en film. Emil, Kristians katt, kom genast och hoppade upp i mitt knä och la sig där och spann.
Söndagen var jag jätte trött efter resan så vi sov länge och sen åkte vi och handlade massa gott till Kantarellen, mat, glass, godis och sånt. När vi kom hem tog vi itu med storstädning, jag plockade bort vissnade blommor och vattnade dem. Kristian diskade och plockade lite i köket. Till sist damsög jag, så nu har vi det jätte snyggt och fint. ^^
Efter städningen grillade vi. Oxfilé och majs och till det klyftpotatis, det blev supergott!! Efter maten kollade vi klart filmen från föregående kväll plus en till film, "Ghosts Of Girlfriends Past" med Matthew McConaughey. Vi smällde i oss godis, Ben&Jerry's och nygräddad baguette med vitlöksost. Gissa om vi var mätta efteråt...Även denna kväll kom Emil och mös med oss framför tv:n. Att jag blivit så populär kan dock bero på kattgodiset jag hade med till honom...

Idag har vi varit in till Mariehamn och gått i några affärer. Bl.a. gick vi till en Zooaffär och köpte en leksaksiller åt Lisa, deras hund. Dessutom gick vi till en ljus- och tvålaffär och jag önskade att jag haft ett badkar för det finns så mycket härligt man kan köpa till det. Efteråt gick vi och bowlade, det var skitkul! Vi bowlade i en timme ungefär, hann med tre serier. Först vann jag med ett poäng men i de två andra serierna krossade Kristian mig och vann med typ 20-30 poäng båda gångerna. Efteråt åkte vi hem, packade lite smått, gav Emil mat och åt goda pizzor innan vi åkte iväg till Eckerö och färjan. Och nu sitter vi här då. Nu skall vi nog se om vi hittar något smått att äta här i cafét och sen gå till taxfreen innan det är dags att gå av om en timme.

Hälsningar Petra

Kommentarer
Postat av: mikaela

svar; janå, det är verkligen ingenting jag ser framemot! men.. what doesn't kill you makes you stronger!

2009-10-21 @ 14:58:37
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0