Regn och blåst


Ja, idag har det varit en väldigt regnig och blåsig dag! Bara på förmiddagen då men det var ju då jag skulle köra till skolan! Vägen var översvämmad av vatten, jag tänkte blåsa av vägen, jag såg inget för mina vindrutetorkare hängde inte med plus att de börjar bli dåliga för rutan blir suddig och sist men inte minst så blev ju min bil tvättad(vilket var bra då förstås)!

Idag har jag som vanligt haft finska, matte och tyska. Dessutom två ABI-EH timmar och två håltimmar. Fast på håltimmarna ägnar jag mig mest åt att plugga historia kurs 3 som jag måste tenta bort eftersom jag inte har fått in den på något av mina tre år i gymnasiet. Men det är en ganska skön period annars för i tyska övar vi mest på studentexamensuppgifter, lär oss nya ord och repeterar gammal grammatik inför studenten och får dessutom inte mycket läxor. I finska gör vi typ samma sak och i matte så räknar vi ju förstås. Men förutom en sträng hål så har jag hål torsdag eftermiddag och fredag morgon, vilket betyder att jag slutar 12.10 imorgon och börjar 10.30( och slutar 14.15) på fredag. Skönt att ha mest håltimmar i slutet på veckan när man är som tröttast!

Nåja, ikv har jag ordnat upp alla mina biologi papper från de 4 kurser jag hittils har läst. Jag har ordnat upp dem kursvis och satt dem i ordningsföljd och satt in dem i min söta kisse-hund pärm. Jag vill få allt sånt där i ordning nu på hösten så att det bara är att börja läsa sen i vår. Jobbigt om man först är tvungen att ordna upp vad man skall läsa. Har en kurs kvar i biologi men papprena som vi får där lägger ja in sen. Dessutom har jag varit i stallet och ryktat Tindra som fått vinterpäls, hon ser så tjock ut när hon har så himla mycket vinterpäls, men tur att det bara är päls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0