Tandläkarbesök och annat smått och gott


Dagen började med ångest. Ångest över att gå till tandläkaren, känna tandläkarlukten, ligga på rygg i stolen och inte ha kontroll, få en stor nål instucken långt in i kinden, höra ljudet av borren och den otäcka skrapningen och få blodsmak i munnen. Jag tror att tandläkaren och assistenten såg skräcken i mina ögon eftersom de var väldigt snälla och lugnande, så inget fel på dem! Ett stort plus är att jag inte fick någon ny tid eftersom nu är alla mina hål som konstaterades för 3 år sedan fixade, och det var tre stycken hål och det har tagit tre år att få dem gjorda...men men bättre sent än aldrig. Förutsatt att det inte finns något hål som gömmer sig mellan tänderna nu så skall jag borsta tänderna noga, tugga tuggummi och använda tandtråd för att slippe gå dit igen! Hoppas kan man ju alltid. *peppar peppar* 

I skolan hann jag bara ha två timmar innan jag slutade för dagen. Då åkte jag in till stan, åt något och sen gick jag till simhallen för att simma! Jag simmade i typ 1 timme, 1 km, det var så skönt! När man blir varm av ansträngningen så svalkar vattnet. Fast det bästa är nog den varma bastun efteråt, mmmm....
Efter simningen traskade jag in till stan igen för att möta upp Ello och Soffi och köpa en 18-present åt Pytti. Hon fyller nämligen år imorgon. Vi hittade till slut en riktigt bra present. En bok med moderna och goda drinkar och 6 stycken snapsglas med ankor på!

Ikväll har vi varit och tagit in Marias hästar och gett dem mat eftersom hon måste vara borta några dagar. Våra egna hästar fick naturligtvis också mat. Dessutom har jag tittat på Mammas Pojkar och gjort ett fint kort till Pytti.

Imorgon har jag sovmorgon vilket är orsaken till att jag sitter uppe fortfarande och skriver blogg. Men nu känner jag att jag börjar bli trött efter dagens händelser så jag skall se lite Desperate Housewives och sen sova. Go Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0