Sommarlov, efter veckan med Kristian, före veckan med Ruben och Berit, 2.7-11.7


2.7, Torsdag, var det åter härligt väder så mamma och jag tog på med att cykla ut till villan, 8 km enkelväg med massor och åter massor av höga backar. Men det var roligt! Vi stötte på 5 stycken huggormar efter vägen. Två döda flata, två färskt döda i naturlig form och en levande på sidan av vägen, usch den ena färskt döda var så stor så jag vågade knappt cykla förbi den. På ditvägen stötte vi oxå på en jätte söt ekorrunge!! Den var inte rädd alls, den satt vid sidan av vägen och bara tittade på oss när vi stannade, sen kilade den 2 meter upp i en tall och satt och kikade på oss, den var så söööt!!! Vid villan åt vi kex och muffins på bryggan, jag badade en stund och låg på flytmadrassen, sen låg vi bara och solade och vilade inför hemvägen. Mot kvällen cyklade vi hemåt, hemvägen gick mycket lättare än ditvägen!
På kvällen var det dags att fira Pia som fyllde 18 år! Först var vi hos henne en stund och satt ute i solen innan vi åkte in till stan för att gå på krogen, det blev Olivers In. Det var vi; Linda, Sara, Mikaela, Pia och jag och typ 8 andra personer på stället. Pia fick en gratis födelsedagsdrink med sprakstickor i, lyxigt värre. Sen fick vi en gratis popcornskål me, vilken jag fyllde på två gånger under kvällen, dom var goda! En riktigt rolig kväll hade vi, och den slutade ungefär vid 2-tiden.







Fredag åkte mamma och jag till stan. Vi köpte en ny solstol med dyna till mej, en grön dyna, riktigt fin. Vi köpte även tyg till en kudde som jag sytt och som nu skall ha en baksida oxå. Så gick vi i lite affärer och kollade rean men jag köpte inget. Vi tog även varsin glass på torget, och när vi blev lite hungrigare åt vi varsin god bulle på utecafét vid torget, där var det varmt! Mot kvällen var jag alldeles slut efter typ en vecka med full aktivitet hela tiden så då åkte vi till villan och grillade goda saker. Det hade börjat blåsa kallt så jag satt inne och virkade en pannlapp till extrarummet vid bastun. Vet ni varför? Jo för att jag drömt föregående natt att jag virkade nåt och det var så himla skön känsla i drömmen! ^^





Helgen bestod i stora drag av utvilande, ryktning av Odin, Tindra och Dimma, villa med gäster och grillning och jordgubbsstårta, storstädning av "kattrummet", virkande av pannlapp färdigt och kinaschack.


Måndag tog mamma och jag åter en härlig cykeltur. (Man känner sig så hälsosam och ren när man cyklar) Denna gång provade vi den nya (ganska nya) cykelvägen och cyklade till beggravningsplan där vi vattnade och rensade lite ogräs. När vi kom hem åt vi syltgrisar ute i solen och efteråt tvättade vi Dimma, hon tyckte det var såå skönt! På kvällen tvättade vi även Malin, som oxå tyckte det var skönt även fast hon är rätt nervös när hon ska stå i tvättboxen ensam, så hon trampar och skriker efter dom andra men det gick bra och hon var jätte duktig. Vi fixade även hennes hovar som blivit för långa och så skodde vi Odin och senare red jag på Tindra i gräshagen. Det var perfekt väder, svalt och inga jobbiga bromsar och odjur som störde.





Tisdag bloggade jag ju som ni minns!(Besök hos kusin och bebisen Einar) På kvällen åkte vi iaf till villan och sov där ända till Torsdag, dagarna bestod av grillning, god mat, solning och läsning, filmmys, sällskapsspel och promenader. Inget bad eftersom det var väldigt blåsigt och på Torsdag var det mulet. Men är mysigt att sitta inne med eld i spisen, en bok och höra vinden utanför....



Kom hem torsdag kväll och då åkte Mikaela och jag in till stan för att ha tjejkväll med Sabrina. Kvällen började på Pizza Quattro, dom hade mumsiga pizzor! Mikaela och jag delade en pizza eftersom dom är så hemskt stora, förstår inte hur dom har tänkt att såna med små magar skall orka äta en hel...Kvällen fortsatte iaf med att vi gick och handlade tre gofispåsar och saft. Därefter gick vi hem till Sabrina där vi efter en stunds tekniskt arbete fick igång Sing Star! Vi körde ABBA och Rock Ballads, och roligt hade vi! När vi sjungit så vi var hesa satte vi igång en film istället, en film med en väldigt snygg kille i huvudrollen, "How to lose a guy in ten days". Mot natten åkte vi hem.



Fredag var en regnig dag, så då tog mamma och jag på med att tvätta alla fönster på insidan i stallet. Dom blir väldigt dammiga över vintern och då kommer det inte in så mycket ljus och man ser inte ut. Iaf så tog vi gamla Vasablad, fönsterputs, en stege och en träbock och började på. En box har två fönster och det finns 8 boxar och mamma och jag tog varsitt fönster i varje box så då kan ni räkna ut hur många fönster det blev. Der var mysigt att stå uppe på en stege och tvätta fönster med regnet smattrande på taket. Fint blev det också! Blev mycket ljusare och trevligare.
Hade tänkt rida på Odin på kvällen men när vi nyss kommit ut i hagen blev vi överfallna av galna hästbromsar så vi gick bara ett varv ner i hagen och sen upp igen, inte roligt för Odin att behöva bli biten av dem. När vi kom tillbaka tog jag istället och flätade hela hans man! Hinner aldrig sånt när det är skola, så då tänkte jag passa på när det är sommarlov, jag tog ljusblåa rosetter pch la i varje fläta, han blev jätte fin! ^^





Lördag var en varm dag så mamma och jag tog bilen och åkte till villan. Där satt vi och solade på verandan, jag i min nya gröna solstol. Jag läste min nya SOLO-tidning och solade i min nya bikini. Det var så skönt!! Ligga där på verandan, slappna av, läsa SOLO, njuta av solen, höra fiskmåsarna och känna havslukten, mmm underbar dag! Mitt på dagen tog vi dessutom en liten picknick på verandan med saft och kex och syltmunkar. Innan i åkte hem gick vi också i bastun en sväng.
På kvällen blev det mulet och svarta moln hopade sig bakom huset. Jag hade tänkt ta mig ut och rida men när vi kom ut mullrade det av åskan. Vi tog iaf in hästarna, och sen gick vi in och åt varma nybakta semlor som mamma gjort. När vi ätit hade åskan försvunnit åt något annat håll så vi gick ut till stallet och tog ut Odin. Det var inga bromsar eller odjur så det var perfekt väder att rida, skööönt! ^^ Senare på kvällen städade mamma och jag till att Ruben och Berit skulle komma nästa dag, vi torkade damm, damsög och torkade golv, det blev skinande rent!


Kommentarer
Postat av: mikaela

nice med en uppdatering, men du ligger verkligen lite efter ;) det var knappt så att jag minns av de olika sakerna du skrev om ;)

2009-09-07 @ 21:53:49
URL: http://yllestrumpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0